O pieniądze z puli miliona dolarów powalczą uczestnicy trzeciej edycji Chivas The Venture! Ruszyła właśnie polska edycja globalnego programu, którego finalista powalczy o główną nagrodę ze startupami z całego świata. Polskie edycje w poprzednich latach wygrały MIGAM i Nexbio.

Na zdjęciu: finaliści zeszłorocznej edycji konkursu

Konkurs Chivas The Venture powstał dla startupów, które chcą zmienić świat na lepsze. Jego celem jest pomoc młodym przedsiębiorcom chcącym osiągnąć sukces we właściwy sposób. Właściwy, czyli odpowiedzialny społecznie, zgodny z dewizą marki Chivas Regal "Success tastes better shared". I rzeczywiście, poprzednie edycje tej światowej inicjatywy pokazały, że szansę na wygraną mają przede wszystkim startupy nie skupione na sprzedaży usług, ale na zmianie świata na swój sposób.

Warto przywołać zwycięzców poprzednich edycji w Polsce i na świecie. Polską edycję pierwszego konkursu Chivas The Venture wygrał MIGAM. W 2016 roku wśród stu zgłoszonych do udziału startupów, wyłoniono finalistów, a laureatem krajowej edycji został właśnie MIGAM. Ten rewolucyjny startup oferujący innowacyjną w skali światowej usługę połączeń video z tłumaczami języka migowego, okazał się najlepszy i reprezentował Polskę w międzynarodowych finałach.

Niestety nie zdobył głównej nagrody, ta powędrowała do Conceptos Plasticos, czyli zespołu budującego domy z plastikowych butelek, odpadów. Surowce przetwarza na materiały budowlane, z których powstają później domy dla biedniejszych mieszkańców. Startup wygrał krajową edycję konkursu, a później zgarnął nagrodę z puli miliona dolarów, którą przeznaczyło na rozwój przedsięwzięcia.

Rok później do konkursu zgłosił się zespół Nexbio, startup, którego celem było opracowanie nowatorskich metod wykrywania chorób roślin uprawnych w bardzo wczesnym stadium za pomocą rozwiązań biotechnologicznych. – To przedsiębiorstwo już wkrótce może wyprowadzić genetykę z laboratorium i wprowadzić ją pod strzechy – mówił Philip Ainsworth, organizator konkursu. Polski startup wziął udział w warsztatach i przygotowaniach do gali finałowej i zajął szóste miejsce spośród finalistów z innych krajów!

Zwycięzcą ostatniej edycji został zespół Siam Organic, który zajmuje się dystrybucją bardziej wartościowej odmiany ryżu Jasberry, który posiada sześć razy więcej antyoksydantów niż jagoda. Zadaniem Siam Organic jest podwyższenie wydajności tajlandzkich hodowców ryżu, którzy produkują najwięcej, a zarabiają najmniej (około 40 centów na dzień, sześć razy poniżej progu ubóstwa). To ten startup wygrał międzynarodową edycję konkursu Chivas The Regal i zgarnął ponad 300 tys. dolarów na rozwój projektu.

Przedsiębiorcy zainteresowani konkursem od teraz mają szansę, aby zgłaszać swoje firmy. Ambasadorem tegorocznej edycji Chivas The Venture jest aktor – Javier Bardem. Jednym z podstawowych kryteriów, według którego oceniane będą zgłoszenia, jest szeroko pojęta użyteczność społeczna. Chętni mogą zgłaszać się do 31 października br.

W grudniu zgłoszenia zostaną poddane weryfikacji i opinii kapituły, w której zasiądą autorytety ze świata biznesu oraz środowiska startupowego. Wszyscy finaliści prestiżowego konkursu wezmą udział w cyklu dedykowanych warsztatów mentorskich, przygotowanych przez grupę ekspertów z dziedziny biznesu. Wybrany spośród nich zwycięzca, podczas gali finałowej polskiej edycji konkursu, będzie reprezentował Polskę w czasie globalnego finału wiosną 2018 roku, w trakcie którego powalczy o udział w dofinansowaniu wynoszącym 1 mln dolarów.

Szczegółowe zasady uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: www.theventure.com.

Komentarze (0)