Przed ekspansją zmień fanpage Twojego produktu. Pomoże w tym funkcja Global Pages

Dodane:

Jacek Janicki Jacek Janicki

Udostępnij:

Zamierzasz wypuścić produkt na rynek zagraniczny i nie chcesz stracić dotychczasowych fanów na Facebooku? Poznaj funkcję Global Pages i dowiedz się, jak krok po kroku ją skonfigurować, by nie stracić fanów, ale też szybko zyskać nowych?

Zamierzasz rozszerzyć swą działalność i wprowadzić produkt lub usługę na rynek zagraniczny? Od pewnego czasu Facebook uprościł proces zarządzania wieloma stronami zwanymi fanpejdżami w różnych krajach wprowadzając usługę Global Pages. Pozwala ona na zjednoczenie fanpejdży i stworzenie jednej zintegrowanej marki z agregowaną liczbą polubień.

Zamiast tworzenia niepowiązanych fanpejdży z różnymi nazwami, mamy okazję ujednolicenia trybu zarządzania wraz z możliwością dostosowania odpowiednich treści, obrazu w zależności od tego, gdzie chcemy kierować nasz przekaz do odbiorcy. Jednym słowem, nie będziemy musieli tworzyć nowego konta z zerową ilością polubień i budować fanów raz jeszcze, czy też w trakcie dodawania postów dzielić teksty na wersję polską i wersję z obcego języka.

Global Pages daje możliwość ustalenia dla każdego lokalnego fanpejdża osobną treść postu, osobne zdjęcie profilowe, tło, zakładkę “O nas”, zdjęcia czy tabs/apps.

Jak ustawić Global Pages – krok po kroku

1. Jeśli mamy już własny fanpejdż pierwszym krokiem jest stworzenie kolejnego/kolejnych, w których chcemy tworzyć treści dla innego regionu. 

2. Następnie należy przejść na tę stronę i skontaktować się z Facebookiem poprzez maila z prośbą o stworzenie Global Pages. 

3. Po wykonaniu poprzedniego kroku, powinniśmy odebrać trzy pliki, które zostaną wysłane na naszą pocztę. Znajdziemy w niej dwa poradniki i arkusz kalkulacyjny otwierany np. w excelu, który jest niezbędny do przeprowadzenia całego procesu.

4. Musimy ustawić w nim DEFAULT PAGE, czy stronę główną fanpejdża, która będzie wyświetlała się każdemu jeśli nie ustalimy żadnych zmiennych dla danego regionu.  

5. W tej samej kolumnie musimy też podjąć decyzję, w jakich regionach chcemy wyświetlić spersonalizowaną treść i w jakim języku. 

6. Jeśli ustalimy już kraje i język to czas na wypełnienie kolumny “B”. Wpisujemy tam odpowiednio Facebook ID każdej strony fanowskiej, który znajdziemy na samym końcu w zakładce “O nas”.

7. Trzecia kolumna “C” to ustalenie adresu URL. Plusem jest to, że możemy to zrobić dla każdej strony fanowskiej. Czyli jeśli już kiedyś zmienialiśmy adres URL i limit został wyczerpany to teraz możemy zrobić to raz kolejny. Każdy adres musi się inny. 

8. W kolumnie “D” ustalamy nazwę. Także jeśli wykorzystaliśmy już limit zmiany nazwy – proces Global Pages daje nam sposobność kolejnej zmiany. Tutaj w przeciwieństwie do adresu URL musimy ustalić taką samą nazwę. 

9. W drugim arkuszu “Root Admin” nadajemy prawa administracyjne do zarządzania profilami.

10. Wysyłamy w odpowiedzi na poczcie wiadomość do Facebooka – plik Excela i czekamy na weryfikację czy adresy URL oraz nazwa nie były zajęte.

Po pozytywnej weryfikacji możesz korzystać z funkcji Global Pages.

Jak to widzą odbiorcy?

Należy również wiedzieć, że Global Pages można ustawić w tym samym języku dla różnych krajów. Przykładowo dla osób mieszkających w Anglii możemy wyświetlać język polski z zupełnie innym contentem niż ten, który ustalimy w Polsce. A przy okazji możemy także prowadzić fanpejdż w języku angielskim. Trzeba jednak mieć na uwadze, że osoby, które polubiły Twój fanpejdż w Polsce, wyjeżdżając za granicę mogą widzieć z zupełnie inną zawartością. Zmiana wyświetlanej strony fanowskiej jest bardzo prosta. Każda osoba może za pomocą dwóch kliknięć zobaczyć, co się dzieje na fanpage’u w innym regionie.

 

Jakie są główne zalety i wady Global Page?

Niewątpliwie skorzystanie z tej funkcji daje zdecydowanie więcej korzyści i jeśli chcemy komunikować się z fanami z poza Polski warto rozważyć tą opcje.

Zalety

  • sumowanie wszystkich lajków, 
  • tworzenie odpowiednich treści dla wybranego obszaru, 
  • zarządzanie z jednego profilu, 
  • możliwość przypisania administratorów do danego fanpejdża komunikowania się z fanami z różnych regionów, 
  • spersonalizowanie reklamy do danego odbiorcy.

Wady

  • zmniejszenie zaangażowania fanów poprzez rozdzielenie ich na różne regiony.

Jacek Janicki

Ekonomista i zapalony startupowiec

Założył pierwszą produkcję produktów ze świerszczy. Zaangażowany w kilka kolejnych projektów oraz jeden międzynarodowy. Jego myśl przewodnia to “You’ve got to find what you love If you haven’t found it yet Keep looking.” Pasjonuje się poznawaniem kultury innych krajów oraz sportem.