... ... ...

Pierwszy Facebook dla blogosfery

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

16-10-2015

Informacja prasowa
Blogi stają się coraz ważniejszą gałęzią internetu. Szacuje się, że zagląda na nie ponad połowa internautów. W ogromnej masie kilku milionów blogów coraz trudniej wyłapać te najbardziej wartościowe. Stąd powstał pomysł na platformę społecznościową dla blogosfery - Daily Dose of Beauty.

Blogi opanowują internet

Jeszcze do niedawna blog kojarzył się głównie z rodzajem internetowego dziennika, prowadzonego zwykle przez nastolatki. Dzisiaj to uniwersalna platforma wymiany poglądów i dyskusji. Blogi piszą praktycznie wszyscy, nobliwi naukowcy i uczniowie, gospodynie domowe i miłośnicy quadów, nie ma żadnych ograniczeń tematycznych poza ogólną przyzwoitością i ewentualnym ostracyzmem ze strony odbiorców. Istnieje pewna trudność z określeniem liczby blogów. Nie ma jednoznacznych danych, zwłaszcza, że w każdej chwili powstaje kilka nowych, a kilka innych kończy swój żywot. Nie da się też określić liczby polskojęzycznych blogów założonych na zagranicznych platformach. Bardzo ostrożne dane mówią o kilku milionach blogów w Polsce. W 2012 roku określano ich ilość na 3,5 mln.

Coraz większa masa blogów o podobnej tematyce wymusza powstawanie katalogów czy też platform, gdzie w jednym miejscu można odnaleźć interesujące nas treści. Właśnie powstał pierwszy w Polsce portal zrzeszających blogerów - Daily Dose of Beauty - grupujący na swoich łamach najpopularniejsze tematycznie blogi. Pogrupowano je w 12 kategoriach, między innymi: moda, styl życia, zdrowie i uroda, porady, zwierzęta i sport.

Młodzi, aktywni, przebojowi

Główną grupę użytkowników Daily Dose of Beauty stanowią ludzie młodzi, przeważnie dziewczęta i młode kobiety, choć stale rośnie procent autorów starszych. Ideą przyświecającą powstaniu DDOB jest umożliwienie prezentacji najciekawszych blogów, stworzenie atmosfery do ich rozwoju oraz opieka nad twórcami. To wszystko sprawia, że wokół portalu tworzy się społeczność, rodzi się idea jednocząca bardzo różnych przecież ludzi. Tego typu działania daleko wykraczają poza standardową aktywność zwykłych katalogów tego typu. To procentuje. Obecnie DDOB to jeden z najszybciej rozwijających się blogerskich portali społecznościowych. Codziennie rejestruje się tam kilkadziesiąt osób. Zasada jest prosta, im więcej się udzielasz, tym bardziej cię widać. A jeśli dużo osób czyta twoje wpisy, reaguje na nie, dodaje komentarze, tym wyżej jesteś w rankingu. Portal liczy na aktywność i zaangażowanie swoich użytkowników. Współpracuje też z wieloma znanymi blogerkami, które często stają się ambasadorkami DDOB.

Od kontuzji do idei

Pomysłodawcą stworzenia portalu Daily Dose of Beauty jest Bartek Sibiga, mistrz Polski w narciarskim freestylu, członek kadry narodowej. Obecnie jest jedynym polskim zawodnikiem regularnie skaczącym podwójne rotacje. Stawał na podium w najbardziej prestiżowych zawodach, zarówno w Polsce, Czechach, jak i Austrii. W 2012 roku wygrał największe w Europie zawody w skokach do wody KROM WARS oraz najbardziej prestiżowy event w Polsce - Burn In Snow. W 2015 roku zdobył 5 miejsce na Uniwersjadzie w Sierra Nevada. Między zawodami znajduje czas na studiowanie informatyki na Politechnice Śląskiej. W 2015 roku kontuzja na jakiś czas przykuła mistrza do łóżka. Skazany na internet dostrzegł potrzebę stworzenia portalu, który grupowałby blogi na swoich łamach i dawałby możliwość blogerom zaprezentowania się szerszej publiczności, opowiedzenia swojej historii.

- Rosnąca ilość blogów oraz zainteresowanie jakie one wzbudzają spowodowały, że zapragnąłem stworzyć platformę, na której autorzy i odbiorcy mogliby w łatwy sposób dotrzeć do siebie i wygodnie wymieniać opinie. Postanowiłem pomóc zarówno blogerom, jak i osobom poszukującym odpowiednich treści. Tak właśnie powstał portal Daily Dose of Beauty. Za jego pośrednictwem cztelnicy mogą dzielić się z innymi swoimi sposobami na upiększenie szarości dnia codziennego. Każdy, kto lubi zakupy, gotowanie, modę, fotografię, znajdzie u nas nieskończoną ilość inspiracji. Chcemy zbliżać, przełamywać bariery, łączyć osoby o podobnych zainteresowaniach, pozwolić im być dla siebie wzajemnie natchnieniem. Portal pozwala również na zaprezentowanie siebie, opowiedzenie o swoich zainteresowaniach. Tu każdy jest wyjątkowy, niepowtarzalny, doceniany - mówi Bartek Sibiga, twórca Daily Dose of Beauty.

Typowy bloger to blogerka

Przeciętny polski bloger to najczęściej kobieta w wieku 26-35 lat, redagująca swojego bloga dwa razy w tygodniu. Najpopularniejszymi tematami podejmowanymi przez tę grupę autorów są kulinaria, zaraz za nimi pojawia się uroda i styl życia, choć niektóre badania na pierwszym miejscu stawiają podróże. Dziwi fakt, że moda, znajduje się na dalekiej szóstej pozycji jeśli chodzi o zainteresowania tematyczne autorów blogów. Zwłaszcza, że 85 procent z nich to kobiety. Zasięg blogosfery, wynosi w Polsce niemal 11 mln Internautów, z czego 8,5 mln regularnie odwiedza ulubione strony. Blogi pełnią najczęściej funkcje informacyjną, edukacyjną, rozrywkową. Dla 25 procent użytkowników stanowią podstawowe źródło informacji zakupowych, o tyle atrakcyjne, że stwarzające możliwość kontaktu z blogerem. Rozmiar blogosfery sprawia, że staje się ona nie tylko pełnoprawnym medium, ale jednym z najskuteczniejszych. Korzysta z niego ponad 54 procent internautów, a 45 procent z nich robi to regularnie.

Sukces tej platformy jest kolejnym dowodem na dynamiczny rozwój społeczności blogerów. Coraz większa ilość blogów wymaga swego rodzaju zaplecza logistycznego, aby nie zniknąć w całej masie podobnych im tworów. W niedługim czasie Daily Dose of Beauty może się stać konkurencją dla Facebooka, zwłaszcza, że w przeciwieństwie do tego ostatniego, DDOB promuje aktywne postawy swoich użytkowników.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)