W piątek w Rio de Janeiro odbyło się ogłoszenie wyników SmartCampu - konkursu połączonego z sesją mentoringową oraz IBM Venture Capital Symposium. Który z 5 zgłoszonych do finału projekt zdobył serca jurorów?

Poniżej przedstawiamy 5 projektów, które brały udział w konkursie.

  • Easy Taxi – to aplikacja, dzięki której użytkownicy będą mogli jednym kliknięciem zamówić taksówkę znajdującą się w okolicy. Easy Taxi ma działać przy pomocy systemu GPS oraz współpracy z zaprzyjaźnionymi korporacjami. Użytkownicy będą mogli również skorzystać z płatności online za kurs.
  • IDXP – to system sensorów mierzący zachowanie konsumentów w sklepach. Dzięki połączeniu z serwerem oraz czujnikami umieszczonymi na każdym wózku zakupowym, możemy dowiedzieć się, które sekcje w sklepie są najczęściej odwiedzane. Dzięki takiemu rozwiązaniu manager będzie mógł sprawdzić, w których miejscach powinien ułatwić dostęp do produktu, czy organizować więcej akcji promocyjnych. System będzie również pokazywał w czasie rzeczywistym, jak poruszają się konsumenci oraz tworzył analizy sprzedanych produktów.
  • Mobwise – aplikacja ułatwiająca użytkownikom ominięcie zakorkowanych ulic. Korzystający z aplikacji po wybraniu miejsca docelowego, otrzymują informację, jaki jest dystans, ile jest miejsc parkingowych oraz jaki jest czas dotarcia do wybranego miejsca, i w jaki sposób ominąć utrudnienia w ruchu. Mobwise ma działać przede wszystkim dzięki zebranym danym oraz dzięki użytkownikom, którzy w zamian za podanie informacji dotyczącej ruchu na danej trasie, będą otrzymywali benefity od sponsorów.
  • Opara – jak przedstawiają twórcy aplikacji, pomaga ona zapobiec marnotrawieniu jedzenia w wyniku złej organizacji transportu i zepsucia produktów. Opara działająca na większości urządzeń mobilnych, ma być aplikacją śledzącą cały proces dostarczania produktów (przede wszystkim owoców) do sklepów.
  • Prime Health – system korzystający z analizy karty chorób pacjenta, dzięki której wykrywa potencjalne ryzyko zachorowania na choroby przewlekłe. Informacja taka może pomóc w zwróceniu uwagi na pewne aspekty życia, dotyczące danej choroby, bądź zapobiec dalszemu rozwoju choroby, zachęcając do korzystania z leków.

Nagrodę publiczności otrzymał projekt Opara, zdobywając prawie 40% głosów, a konkurs organizowany przez IBM wygrał IDXP.

źródło: thenextweb.com

Komentarze (0)