Wszystkie teksty autora

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Minęło już kilka dni pobytu w Krzemowej Dolinie, zaaklimatyzowałem się i naprawdę ciężko będzie wracać do znanego z zamkniętości środowiska startupowego – zaczynam się zastanawiać, czy jestem pesymistą?

Poprzednie kilka dni spędziłem patrząc co się dzieje w San Francisco, poznając ludzi, głównie w miejscu, w którym mieszkam, czyli BlackBox i przygotowując się do konferencji Launch Festival. Patrząc na cały ten wyjazd, mogę powiedzieć tylko tyle, że jest „na wariata”. Przyjechałem tutaj kompletnie bez znajomości i pomysłu co ze sobą zrobić – liczyłem na szczęście i otwartość kraju, którą znałem dotychczas tylko z artykułów i filmów. Trochę mam za złe, że nie udało mi się w kraju uzyskać pomocy od osób, które prosiłem o nią – wiem też, że nie zapytałem wszystkich.

Oto jestem, sam w dolinie z dumnym logiem na koszulce i napisem „Play with me…”, zobaczymy czy ktoś się na to złapie. Plan przed wyjazdem był taki, żeby przez pierwsze parę dni zdobyć kontakty – potem postarać się je wykorzystać.

Launch Festival – wszystko czego nie wiesz, a chcesz wiedzieć.

Oto jest dzień… w którym wyruszam na konferencję Launch Festival. Konferencja Launch Festival to projekt Jasona Calacanisa, który tworzył wydarzenie TechCrunch40/50, które przyczyniło się do sukcesu takich projektów jak DropBox, Mint, yammer, TripIt czy Powerset,  w efekcie końcowym zdobyły dofinansowanie rzędu 5 miliardów dolarów.

Obecnie jego najnowszy projekt to konferencja Launch Festival, która ma za zadanie pomóc młodym firmom w uruchomieniu ich biznesu w Krzemowej Dolinie.

W tym celu przyjechały do San Francisco najlepsze projekty z całego świata, które na dwa dni zostały zamknięte w hali wystawienniczej z inwestorami i aniołami biznesu.

PlaceChallenge tu jest dlatego, że Jason Calacanis wybrał Nas do TOP10 projektów, które mają się zaprezentować w części wystawienniczej i opłacił część kosztów konferencji, co bardzo nam pomogło w przybyciu na miejsce.

W tym roku gościem specjalnym konferencji był Shimon Peres, prezydent Izraela.

Mimo wielu kontrowersji co do tego człowieka, wizyta była całkiem spokojna, choć dzięki niej staliśmy godzinę na zimnie, czekając aż policja przeszuka budynek.

Konferencja była podzielona na trzy części:

  • Launch 1.0 – konkurs dla projektów, które są kompletnie nowe na rynku i nigdy wcześniej nie były opisywane w żadnych mediach, blogach itp. Przedstawiciele projektu muszą zaprezentować działające demo produktu.
  • Launch 2.0 – konkurs dla projektów, które miały już swój oficjalny start, ale chcą się pochwalić czymś nowym. Na przykład nową wersją aplikacji mobilnej lub dodatkowymi funkcjami w serwisie.
  • Demo Pit – prezentacje projektów na hali wystawienniczej. Każdy projekt miał swój stolik, internet oraz dostęp do prądu.

Pobudka o 4:00AM – konferencje czas zacząć

Pierwsza cudowna wiadomość dla mnie tego dnia to było to, że nie ma publicznego transportu tak wcześnie rano, który mógłby mnie dowieść na północ San Francisco… niestety kilka firm taksówkowych odmówiło przyjazdu tak wcześnie…sic! Na szczęście udało mi się szybko, dzięki poleceniu oczywiście, uruchomić aplikację Uber, której wcześnie kompletnie nie znałem…

Bardzo przydatna aplikacja, która znalazła kierowcę niedaleko mnie, który dowiózł mnie na miejsce z Atherton do północnego San Francisco. Jedyny minus to cena – nie chce jej podawać, bo do teraz mnie przeraża.

Wszyscy zebrali się o 7 rano przed halą, na dwie godziny przed oficjalnym otwarciem. Niestety przez godzinę obiekt był przeszukiwany przez policję.

Od godziny 8 zespoły zaczęły przygotowywać swoje stoliki…

Od godziny 9:00AM każdego dnia setki osób przewijało się przez hale wystawienniczą pytając poszczególne zespoły, co robią oraz dodatkowo nierzadko doradzając, jak ich zdaniem projekt powinien być poprowadzony dalej.

Ponieważ wszystkie rozwiązania mamy na Windows Phone 7.5 obecnie, mieliśmy w pogotowiu dwa telefony, by zainteresowane osoby mogły szybko sprawdzić jak działa nasze rozwiązanie.

Podczas konferencji na stanowisku PlaceChallenge pokazywaliśmy gry:

– RunAway -> rozegrane w Nowym Jorku i Seattle,

– Tail -> rozegrane w Warszawie.

Spotkaliśmy się z bardzo ciepłym przyjęciem wszystkich osób. W ciągu dwóch dni moje stanowisko odwiedziło ponad 300 osób, rozdałem 194 wizytówek!

Polska miała dodatkowy akcent na tej konferencji w postaci projektu BusyFlow, który również prezentował swój projekt przy stoliku wystawienniczym.

BusyFlow to projekt wspomagający pracę grupową, który był wcześniej uczestnikiem inkubatora GammaRebels

Ostatniego dnia podczas zakończenia imprezy zostali ogłoszeni zwycięzcy rundy Launch 1.0 i Launch 2.0, którzy otrzymali w nagrodach pieniężnych ponad 1 milion dolarów.

Poniżej prezentuję listę projektów, które wygrały poszczególne rundy:

RUNDA 1.0

Best Overall   
Space Monkey

Best Design   
Minbox

Best Technology   
Captricity

Best Business Model   
Appstack

Best Presentation   
That's Suspicious Behavior

Diamond in the Rough   
Copper

RUNDA 2.0

Best Overall
Alltuition

Best Design   
Wanderfly

Best Technology   
YouEye

Best Business Model   
Docstoc

Best Presentation   
Vocre

Podsumowanie

Długo się zastanawiałem, czy zapisać się do Launch 2.0 czy do Demo Table Pitch. Oba rozwiązania miały swoje wady i zalety. Jeżeli wybrałbym Launch 2.0, to prezentowałbym się tylko na scenie i na końcu partycypował do nagrody pieniężnej zaś Demo Table Pitch dawał możliwość poznania bardzo wielu ludzi dzięki temu, że projekt otrzymywał swój stolik wystawienniczy.

Ostatecznie wybrałem opcję z stolikiem i teraz nie żałuję. Poznałem wtedy bardzo dużo ludzi. Kontakty te przydały się już dzień później, wiec naprawdę warto pokazywać co robicie i poznawać ludzi.

Co dalej?

Zdobyliśmy bardzo dużo cennych kontaktów. Teraz spróbujemy je wykorzystać i pokazać nasz projekt jak największej ilości osób.

Marcin Borecki

Przedsiębiorca, Konsultant, Trener i programista. Cztery lata pracował jako architekt oprogramowania w wiodących projektach dla firm ubezpieczeniowych z całego świata, lecz wszystko porzucił dla pasji do tworzenia innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Twórca platformy PlaceChallenge, służącej do budowania rozgrywek gier terenowych. Zwycięzca Warsaw Startup Weekend Kategoria Publicznosć, New Europe Venture Contest, przedstawiciel Polski na konkursach w Słowenii i Wielkiej Brytanii jako jeden z 20 najlepiej rokujących projektów internetowych w Europie.

Wszystkie teksty autora

Komentarze (0)