Polski startup Use It Better wygrał jednogłośnie konkurs GiGse Launchpad zostawiając w tyle wszystkich konkurentów i jednocześnie otwierając sobie drogę do sukcesu w branży gamingowej.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Use It Better rozpoczął działalność ponad 2 lata temu. Od tego czasu Łukasz Twardowski wraz z zespołem przekonywał do swojego produktu słuchaczy na różnych konferencjach. Startup od początku nastawiony był na rynek globalny i od kilkunastu miesięcy zdobywał na tym rynku coraz większe uznanie. Z technologii Use It Better skorzystały największe międzynarodowe agencje reklamowe m.in.: Leo Burnett (USA), EuroRSCG 4D (Chiny) oraz argonautenG2 (Niemcy).

Startup Łukasza Twardowskiego i Mariusza Zglinickiego początkowo był narzędziem analizującym ruch internauty korzystającego z serwisu napisanego w języku Flash. Efekty monitoringu ruchu i poczynań użytkownika służyły do lepszego usytuowania pewnych elementów strony. Jednak Use It Better ostatecznie poszedł w innym kierunku skupiając się na dostarczaniu technologii, którą można wykorzystać w grach internetowych. – Gdy wystartowaliśmy w branży reklamowej, było dla nas już za późno. Gdy zaatakowaliśmy rynek social games okazało się, że jesteśmy w centrum wielkich inwestycji i potrzeby rynkowej, choć cały "hype" ewidentnie przesunął się w stronę mobile games – mówi Łukasz Twardowski, CEO Use It Better.

W kwietniu Use It Better dostał się do finału konkursu GiGse Start-Up LaunchPad, który odbywał się przy okazji jednej z największych konferencji gamingowych w USA. Podczas konkursu Łukasz Twardowski zaprezentował nowe produkty: Playful, dzięki któremu można analizować zachowania użytkowników gier społecznościowych oraz Fairplay, który kontroluje przestrzeganie zasad gier i umożliwia wyszukiwanie oszustów na podobnych zasadach, jak robi to CCTV w kasynach.

4 maja dotarła do nas informacja, że Use It Better wygrał konkurs odbywający się w San Francisco. Werdykt publiczności oraz jurorów był jednogłośny. – Ciężko sobie wyobrazić lepszą metodę sprawdzenia, czy to, co robimy, odpowiada potrzebom rynkowym, niż zwyciężenie konkursu głosami publiczności, prawda? W dodatku jury głosowało na nas jednomyślnie, a przecież ciężko odmówić jurorom braku zrozumienia branży – komentuje Łukasz Twardowski. W składzie jurorskim znalazły się takie osoby jak Sean Ryan (Director of Games Partnerships, Facebook), Dan "Shoe" Hsu (Editor-in-cheaf VentureBeat/Games) czy Scott Smith (partner Viant Group), który doprowadził do sprzedaży firmy Urchin do Google, dzięki czemu powstało Google Analytics.

Use It Better mocnym akcentem weszło w rynek social gamblingu, który cały czas budzi wiele kontrowersji i rozpala wyobraźnię największych inwestorów i firm internetowych. Kilka lat temu w Stanach Zjednoczonych zdelegalizowano online gambling i od tego czasu branża ta przechodzi żmudny proces ponownej legalizacji. Obserwatorzy przypuszczają, że końca procesu możemy spodziewać się dopiero za rok, ale to nie powstrzymuje dużych graczy od rozpoczęcia "wyścigu zbrojeń". – Zynga Poker Texas Hold'em od lat jest w czubie najpopularniejszych gier. Niecałe pół roku temu IGT kupiło DoubleDown Casino za kwotę pół miliarda dolarów. Kilka tygodni temu tzw. casino games wyprzedziły w popularności farm games, a przedstawiciele Facebooka i Zyngi, jeżdżą na wpół incognito na wszystkie konferencje poświęcone grom za prawdziwe pieniądze – mówi nam Łukasz Twardowski z Use It Better. – Podczas GiGse, Facebook w końcu wyszedł z ukrycia i zorganizował cocktail-party dla uczestników konferencji, a Sean Ryan, Director of Games Partnerships, zasiadł w jury GiGse LaunchPad, pomimo tego, że do tej pory odmawiał oficjalnego udziału – dodaje Twardowski.

To naprawdę znaczący sukces polskiego startupu, który dzięki temu może zdobyć mocną pozycję na rynku social gambling. Najważniejsze to nie spocząć na laurach i konsekwentnie kontynuować obraną drogę, bo jak widać jest ona słuszna i może doprowadzić startup Łukasza Twardowskiego do globalnego sukcesu. Jakie plany na przyszłość ma Use It Better? – Liczymy na to, że GiGse uchyli przed nami drzwi do "the next big thing", jakim może okazać się social gambling. I jeśli tak się stanie, my będziemy w jego epicentrum. Jesteśmy obecnie w ostatnim etapie walidacji produktów i oczywiście rozmawiamy z potencjalnymi inwestorami, zarówno z Polski jak i ze Stanów. Podniesienie kapitału za Oceanem nie jest proste i trzeba to sobie "wylatać" - czy uda się zrealizować plany podbicia San Francisco, okaże się już niedługo – komentuje Łukasz Twardowski.

Gratulujemy i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy!

Komentarze (0)