Jak dorobić do kieszonkowego i pracować z pasją? Czy rzeczywiście można pracować w elastycznych godzinach pracy? Jak poprawić sprzedaż swojego sklepu przewidując ilość zamówień? Na te i inne pytania odpowiedzią jest aplikacja Postmates.


Znamy już aplikacje dzięki, którym możemy subksrybować produkty pierwszej potrzeby. Dzięki aplikacji SideCar możemy nawet zostać taksówkarzem, a polski Pobli pozwoli zlecić wykonanie drobnych prac komuś z zewnątrz. W dobie coraz większej kreatywności pomysłodawców powstaje coraz więcej startupów ułatwiających nam życie.

Postmates to aplikacja dla wszystkich chcących pracować jako kurier oraz dla tych, którzy ze względu na różne czynniki zlecają takie zadania innym. Aplikacja działa wyłącznie na system iOS, na terenie San Francisco. Aby zostać kurierem musimy przejść indywidualną selekcję oraz rozmowę kwalifikacyjną.

Zlecę dostarczenie sześciu babeczek z ulubionej piekarni

Zlecenie poszczególnej czynności odbywa się w bardzo łatwy sposób. Nie miałem możliwości osobiście tego przetestować, ponieważ aplikacji nie ma w polskim AppStore. Podobno wystarczy określić sklep w okolicy, w którym nasz kurier powinien odebrać/kupić produkt, napisać jaki potrzebujemy produkt ze sklepu, a następnie czekać na dotarcie zleceniobiorcy pod drzwi naszego mieszkania. Co ciekawe, podczas dostawy do domu możemy śledzić, w którym miejscu na mapie znajduje się nasza przesyłka. Aplikacja dzięki geolokalizacji i znajomości struktury miasta przewiduje czas jej dostarczenia. Po przyjeździe kuriera, sprawdzamy czy wszystkie warunki zostały spełnione. Aby potwierdzić zgodność produktu z opisem oraz sposób dostawy wystarczy, że potwierdzimy zakończenie zlecenia “palcoręcznym” podpisem na wyświetlaczu smartfonu kuriera.

Dorabiam do kieszonkowego

Jak wygląda cała sytuacja od strony zleceniobiorcy? Po utworzeniu profilu kuriera i przejściu selekcji możemy rozpocząć przyjmowanie zleceń logując się do aplikacji. Gdy w naszej okolicy pojawią się jakiekolwiek zlecenia, zostaniemy automatycznie o tym poinformowani wiadomością, która będzie zawierać podstawowe (i jedyne) dane dotyczące zlecenia. Co ciekawe, zlecenie możemy odrzucić albo przyjąć, a po każdym jego wykonaniu możemy włączyć funkcję “off duty”. Czy da się na tym zarobić? Jeśli robi się to z głową to moim zdaniem tak. Wystarczy wziąć przykład z kurierów pocztowych. Nie wykonują oni jednego zlecenia na raz. Jeśli dobrze zaplanujemy trasę, to w ciągu jednej godziny możemy zrealizować kilka zleceń na dostarczenie przesyłki. Załóżmy, że w ciągu godziny dostarczyliśmy dwie przesyłki (które dzięki losowi nie wymagały półgodzinnego czekania w kolejce, czy nie wydłużały się z powodu utrudnień w ruchu drogowym) i za to otrzymaliśmy łącznie 16$. Dużo? Przypominam, że pracując w ten sposób nie mamy ubezpieczenia, pakietu socjalnego i innych benefitów z pracy na etacie.

Sprzedawca korzysta z Postmates

Czy prowadzący swoja działalność usługową mogą zarobić na Postmates? Tak! Dla przykładu weźmy małą ciastkarnię, która w walce z konkurencją proponuje dostarczenie produktu do domu za opłatą. Dzięki Postmates może nie tyle zlecić dostarczenie produktu do danego klienta, co zachęcić go, by zamówił ciastka używając Postmates. Po co? Ciastka, aby zachowały oczekiwaną świeżość muszą być pieczone na miejscu, a najlepiej smakują wyjęte prosto z pieca. Gdyby klient zamówił ciastka przez Postmates, to piekarz mógłby je przygotować zanim pojawi się on w sklepie. Jak widać z filmików promocyjnych, twórcy aplikacji postanowili na komunikację między dwoma stronami zamówienia. Będąc właścicielem takiej piekarni możemy zadzwonić, bądź wysłać wiadomość zleceniodawcy mówiąc, aby poczekał jeszcze 15 minut na wykonanie zlecenia.

Pieniądze

Twórcy aplikacji zarabiają na prowizji od dostarczonego zlecenia. Wynosi ona od 20 do 40 %. Tak jak pisałem wcześniej, aplikacja działa wyłącznie na system iOS i mogą korzystać z niej wyłącznie mieszkańcy San Francisco. Startup powstał w maju 2011 roku i od momentu startu otrzymał dofinansowanie 1,75 miliona dolarów od grupy aniołów biznesu. W przyszłości pomysłodawcy chcą skierować swój produkt do takich firm jak Amazon, FedEx czy Square.

Zobaczcie jak wygląda jeden dzień kuriera pracującego na zlecenie z Postmates

http://techcrunch.com/2012/07/02/postmates-courier-for-a-day/

źródło: techcrunch.com

Komentarze (0)