Gdy pierwszy raz powiedziałem w redakcji: "Będziemy współpracować z T-Mobile!", koledzy nie brali mnie na poważnie. Mieli do tego prawo, bo jak pomysł zrodził się w mojej głowie, to pewnie niewiele osób z T-Mobile wiedziało o istnieniu MamStartup.pl. Kilka długich miesięcy ciężkiej pracy obu stron sprawiło, że pomysł stał się rzeczywistością.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zaraz po oficjalnym ogłoszeniu faktu współpracy, na nasze redakcyjne maile wpadło kilkanaście próśb o ułatwienie/umożliwienie kontaktu z T-Mobile. Nie ma tygodnia, aby nie zadzwonił telefon właśnie w tej sprawie. Chcąc ułatwić wszystkim pracę, postanowiłem wskazać kilka metod komunikacji, które ułatwią Wam dotarcie do T-Mobile.

Formularz kontaktowy

T-Mobile poczynił starania, aby umożliwić Wam przedstawienie swoich pomysłów w celu podjęcia współpracy. Tym ułatwieniem jest serwis http://innowacje.t-mobile.pl/,w którym zarówno pomysłodawcy, jak i startupy mogą kontaktować się z przedstawicielami T-Mobile. Warto tu dodać, że Wasze zgłoszenia nie trafiają do BOK, czy innego Back Office operatora, a do specjalnej komórki odpowiedzialnej za innowacje.

Maile do T-Mobile

Rozumiem, że nie wszyscy lubią formularze kontaktowe. Też się zaliczam do tych osób, które żyją w przekonaniu, że wiadomość wysłana przez formularz zawsze się zgubi. Wracając do tematu maili, to jakiś czas temu rozmawialiśmy z Rafałem Kądzielewskim - Kierownikiem Działu Marketingu Heyah oraz Kamilem Wawrzyniakiem - Kierownikiem Działu Rozwoju Technologii i Aplikacji w PTC. Panowie podali dwa maile do kontaktu w kwestiach współpracy. Uprzedzam jednak, aby nie zalać tych maili spamem. Główną drogą komunikacji pozostaje serwis  http://innowacje.t-mobile.pl/

Bezpośrednio

Przedstawiciele T-Mobile odpowiedzialni za innowacje często są obecni na imprezach branżowych, ostatnio spotkaliśmy ich na Startup Weekend Warsaw #3, gdzie T-Mobile był partnerem strategicznym. Ten pomysł zdecydowanie polecam, bo to studium naszego przypadku.

Oczywiście są też inne metody, dlatego postaram się wymienić kilka mniej efektywnych:

  • telefonowanie do BOK T-Mobile
  • telefonowanie i maile do redakcji MamStartup.pl

Trudno w to uwierzyć, ale miałem przyjemność rozmawiać z Panem, który zdradził mi, że dzwonił już na infolinię dla abonentów, ale tam nikt o Panu Jakubie Proboli nie słyszał… zapewne dlatego, że BOK nie jest centralą firmy i załatwia się tam sprawy samych usług. Polecamy dedykowaną komórkę w PTC.

Takie kontakty są z góry skazane na niepowodzenie, dlatego je odradzamy. Zanim zaczniecie inicjować kontakty i spotkania, przeanalizujcie płaszczyzny współpracy, jakie oferuje Wam T-Mobile. Zawsze bierzcie pod uwagę wszelkie plusy i minusy takiej współpracy. Wybierajcie te płaszczyzny, które będą  najatrakcyjniejsze dla obu stron. Uporządkujcie i poskładajcie wszystko w przejrzystą prezentację. Unikajcie pajęczyn, jakie pozwala wygenerować Prezi i nie generujcie 10 MB plików PPT z milionem zbędnych przejść i animacji.

PS Myślcie globalnie!

Łukasz "Sorbi" Tokarski

Zapalony fan Internetu i nowinek technologicznych. Absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Z branżą startupową związany od 2010 roku. Od 2011 roku pracownik agencji interaktywnej Autentika. Współtworzy MamStartup.pl i NowyMarketing.pl. Miłośnik kreatywnego networkingu i burzy mózgów jako metody na rozwiązanie problemów. Generator pomysłów za 1 zł + VAT.

Komentarze (0)