Nextdoor, startup który już wcześniej opisywaliśmy, otrzymał wczoraj dofinansowanie w wysokości 18,6 miliona dolarów. Jak widać, portale społecznościowe nie muszą integrować się z Facebookiem ani upubliczniać swoich danych Google'owi, aby mogły sprawnie działać. Poznajcie Nextdoor i siłę pomocy sąsiedzkiej.

Nextdoor to portal skierowany do lokalnej społeczności. Korzystając ze startupu mamy możliwość utworzenia grupy z nazwą naszej dzielnicy, dzięki czemu możemy poznać naszych nowych sąsiadów oraz informować o zebraniach czy ważnych wydarzeniach. Pomysłodawcy startupu widzą swój projekt również jako miejsce do lokalnego ogłaszania chęci pożyczenia kosiarki, krzeseł na imprezę czy zaproszenia na ważne wydarzenie. Obecnie ponad 3,6 tysiąca dzielnic w obrębie 48 stanów w USA zostało dodanych do bazy Nextdoor. Co ciekawe, gdy mieszkaniec USA zarejestruje się w serwisie i zaprosi sąsiada do korzystania z Nextdoor otrzyma kartę upominkową o wartości 50$ do wykorzystania w Starbucksie.

Jak wykazują analizy, 20% postów zamieszczanych na nextdoorowej tablicy dzielnicy dotyczą bezpieczeństwa czy przestępczości. 40% z zarejestrowanych sąsiadów często udziela się w dyskusjach. Pieniądze z inwestycji mają pomóc w rozwoju i promocji startupu wśród mieszkańców USA i nie tylko. W przyszłości planowana jest ekspansja na rynki poza granicami USA.

źródło: techcocktail.com, forbes.com

Komentarze (0)