Żyjemy w niesamowicie dynamicznych czasach, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój nowych technologii. Smartfony czy czytniki ebooków są już dziś dla nas przedmiotami codziennego użytku. Ułatwiają nasze życie, umilają czas, ale są również, a już zapewne dla większości z czytających te słowa - przede wszystkim, narzędziami wykorzystywanymi w biznesie, a często nawet platformami, na których te biznesy się rodzą.


To właśnie rozwój nowych technologii sprawia, że środowisko startupów tak dynamicznie się rozwija. To oczywiste, że zakupiony niedawno przez Facebooka za 1 mld $ Instargram nie istniałby, gdyby nie błyskawiczny rozwój rynku smartfonów. Ale przecież na przykład o wiele trudniej działałoby się również wszelkiego rodzaju e-biznesom, gdyby nie systemy płatności i przelewów on-line, które, nawiasem mówiąc, także są prężnie działającymi startupami.

Kolejną ciekawą technologią, która może ułatwić życie przedsiębiorcom w podobnym stopniu, w jakim uczyniły to płatności (i w ogóle bankowość) on-line, są urządzenia do tworzenia cyfrowych podpisów. Tego typu rozwiązanie może być wykorzystywane w wielu biznesowych sytuacjach i pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, eliminując potrzebę drukowania lub skanowania dokumentów (a ponadto ogranicza przestrzeń niezbędną do ich archiwizacji).

Przykładem urządzeń umożliwiających wprowadzenie cyfrowych podpisów w niemal każdej małej lub średniej firmie są produkty firmy Wacom sign&save, które oparte są na technologii tabletu do podpisów i działają w standardzie plug & play. Zostały one wyposażone w oprogramowanie Wacom sign I pro PDF umożliwiające użytkownikom tworzenie odręcznych podpisów elektronicznych i włączanie ich w dokumenty PDF.

 

 

Podczas tworzenia podpisu dane biometryczne są zapisywane, a podpisany dokument jest chroniony przez cyfrowy certyfikat. Gwarantuje to brak możliwości naniesienia jakichkolwiek zmian po podpisaniu dokumentu. Co jest bardzo wygodne użytkownicy mogą podpisywać dokumenty z poziomu dowolnych aplikacji, dzięki temu że oprogramowanie jest wyposażone w zintegrowaną drukarkę PDF, która pozwala przekształcać dowolne dokumenty biurowe w pliki PDF Acrobat.

Urządzenia sign&save dostępne są w dwóch wersjach - do użytku stacjonarnego oraz mobilnego. STU-500 jest to tablet do podpisów przeznaczony do punktów obsługi klienta i punktów sprzedaży. Natomiast mniejszy i poręczniejszy model STU-300 jest idealny dla każdego, kto często pracuje w podróży lub zdalnie.

Elektroniczne podpisy odręczne to proste i korzystne (przede wszystkim finansowo i czasowo, ale również pod względem ekologicznym) rozwiązanie, które może sprawdzić się w wielu typach biznesu.

Przykład?

Macie startup związany z zakupami grupowymi. Wasi przedstawiciele handlowi codziennie odwiedzają wielu potencjalnych partnerów prowadzących lokalne biznesy, którzy mogą zamieścić oferty w Waszym serwisie. Każda nawiązana współpraca to dokumenty do podpisu. Dzięki rozwiązaniu typu sign&save Wasi przedstawiciele nie muszą drukować wcześniej żadnych dokumentów - to oszczędność czasu, energii i pieniędzy. Jak duża? Sprawdźcie to sami przy pomocy kalkulatora ROI, który znajdziecie na stronie internetowej firmy Wacom.

Konkurs!

Mamy dla Was konkurs - do wygrania są 3 urządzenia do tworzenia podpisów Wacom sign&save STU-300 (więcej informacji na ich temat znajdziecie na stronie http://signature.wacom.eu/products/signsave).

Żeby wziąć udział w konkursie, należy przesłać do nas na adres konkurs@mamstartup.pl odpowiedź na pytanie:

W jaki sposób urządzenia sign&save do tworzenia cyfrowych podpisów odręcznych usprawniłyby działanie Waszego startupu?

Na Wasze maile czekamy do 14.09.2012 do godziny 15:00. Spośród przesłanych odpowiedzi wybierzemy najciekawsze.

Pełen regulamin konkursu Wacom w serwisie MamStartup.pl znajdziecie pod tym adresem.

Komentarze (0)