Blog WroCamp to MVP. Dałem sobie pół roku na sprawdzenie koncepcji społecznościowego bloga o startupach. Czas na testy powodzenia minął. Potem decyzja "GO or NO GO"! Dlaczego wybrałem NO GO?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Moja koncepcja dotycząca WroCamp polegała na zbudowaniu miejsca gdzie będę skupiał środowisko ludzi z Wrocławia związanych ze startupami internetowymi. Po ich zebraniu mieliśmy tworzyć wspólne projekty, które miały zarabiać. Takie projekty powstają, ale ze sprawdzonymi osobami (niektórzy to czytelnicy WroCamp).

Oprócz wielu fajnych pomysłów pojawiło się wiele problemów przy współpracy z chętnymi, którzy się zgłaszali:

  • brak elementarnej wiedzy biznesowej (także osób z uczelni ekonomicznych),
  • słaba komunikacja, odpowiadanie na maile po miesiącu, itd.
  • mała elastyczność i bronienie pomysłów w niekonstruktywny sposób,
  • nastawienie wyłącznie na ogromne rynki (syndrom "drugiego Facebooka").

Także z mojej strony popełniłem ileś błędów, które uniemożliwiły realizację projektu:

  • mało spotkań na żywo,
  • niechęć do ciągłej edukacji podstaw,
  • brak ukierunkowania bloga na proces (pisanie o "mydle i powidle"),
  • brak postawienia na jedną z branż co do zgłaszanych pomysłów (jak w Startup Sprint),
  • brak zaproszenia współ-koordynatorów do współpracy.

Podsumowując. Procesowanie pomysłów nie przynosiło oczekiwanych rezultatów (już na etapie badań). Prośby, korekty, propozycje nie przynosiły efektów. Dodatkowo poznałem też własne możliwości. Pomimo, że działam w Social Media, nie jestem osobą wybitnie uspołecznioną. Motywowanie początkujących (czasem przy ich wątpliwych chęciach) to nie mój konik.

W tym czasie zacząłem być zapraszany w roli mentora do dużego inkubatora polskiego. Prowadzone tam prace były bardzo efektywne. Forma także odpowiadała mojemu usposobieniu. Dlatego zdecydowałem się zamknąć bloga WroCamp i założyć nowego pod adresem ProductLabs.pl. Ma on się skupiać na metodologiach zarządzania produktem internetowym (e-produktem). Kategorie tematyczne będą opierały się na procesie wdrożenia. Będę obecny także na Facebooku w ramach nowego projektu.

Co pozostało po WroCamp (wnioski):

  • wniosek główny: działaj, nie gadaj za dużo,
  • dobry networking to mniej osób ale bardziej dojrzałych i wiedzących czego chcą,
  • zdalna współpraca z programistą jest ryzykowna (przesuwanie terminów),
  • krótkie piłki, po 1-3 wtopach (np. lenistwo) żegnamy się,
  • 2 projekty dobrze rokujące: fotteria.pl i internetowa szkoła kodowania front-end.

Na nowym blogu zamiast na integracji ludzi, relacjonowaniu imprez startupowych będę się skupiał na dzieleniu się wiedzą z zakresu Web Product Management (e-biznes). Wszystkim, którym podobają się moje wpisy zapraszam na ProductLabs.pl (Fanpage: https://www.facebook.com/ProductLabs).

Dziękuję za czytanie moich wypocin i do zobaczenia na nowym blogu!

Maciej Oleksy

Autor bloga ProductLabs.pl. Kilka lat pracował jako IT Project Manager i Startup Manager. Wdrażał wiele serwisów społecznościowych. Obecnie skupia się na SaaS: codemy.pl, userhunter.com. Szkoli, mentoruje i doradza w e-biznesie. Interesuje się zwinnymi metodami wdrażania produktów w sieci (Lean Startup).

Komentarze (0)