Innovation Nest, manager Zyngi oraz dwóch aniołów biznesu zainwestowało w polski startup. Wszystko zaczęło się w zeszłym roku, gdy w listopadzie zespół Use It Better nawiązał współpracę z polskim funduszem w wyniku czego wyjechał do Doliny Krzemowej w poszukiwaniu inwestora. Podróż opłaciła się.

Łukasz Twardowski i Mariusz Zglinicki od niespełna trzech lat tworzą narzędzie służące analizie behawioralnej użytkowników gier oraz aplikacji internetowych i mobilnych. Dzięki Use It Better możemy dowiedzieć się więcej na temat zachowania naszych graczy. Narzędzie sprawdzi gdzie nasi użytkownicy najczęściej klikają, jak się poruszają i który etap gry był dla nich najtrudniejszy. Wszystkie zdobyte informacje są przetwarzane i udostępnione w formie raportu (przykładowy raport znajduje się pod tym adresem).

Startup z Gdańska spotkał się z mocnym zainteresowaniem największych światowych agencji reklamowych, takich jak Arc Worldwide (USA), argonautenG2 (Niemcy) oraz EuroRSCG 4D (Chiny). Dowodem uznania może być również wygrana konkursu organizowanego w San Francisco. W maju tego roku informowaliśmy Was o wygranej Use It Better w GiGse Launchpad. Dwa miesiące później zespół z Gdańska dotarł do finału w GamesBeat 2012, konkursu organizowanego przez znany serwis Venturebeat.

O inwestycji wiemy niewiele. Kwota transakcji oraz szczegóły nie zostały podane do informacji publicznej. W nadesłanej informacji prasowej czytamy, że:

Obok Innovation Nest, w tej samej rundzie inwestycyjnej w Use It Better zainwestowali jeszcze: Naoise Irwin (USA) – Manager z Zyngi odpowiedzialny m.in. za Farmville 2 - gry o prawdopodobnie największym budżecie, jaki został kiedykolwiek przeznaczony na grę na Facebooku, Krzysztof Kujawa (USA) – VP of Marketing w GetInsured oraz Marek Kuryłowicz (Polska) – anioł biznesu oraz prezes zarządu wrocławskego oddziału wybitnej pracowni architektonicznej Kuryłowicz & Associates.

Spółka Use It Better powstała pod koniec listopada 2009 roku przy pomocy Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach programu zespół otrzymał prawie 800 tysięcy złotych na stworzenie i rozwój produktu. Za oficjalny start startupu uznaje się marzec ubiegłego roku.

Co ciekawe w pierwotnej wersji startup miał służyć analizie ruchu internauty korzystającego z serwisu napisanego w języku Flash. Use It Better zmienił po czasie swój kierunek działania i zaczął skupiać się na dostarczaniu technologii, którą można wykorzystać w grach internetowych. Dlaczego? - Gdy wystartowaliśmy w branży reklamowej, było dla nas już za późno. Gdy zaatakowaliśmy rynek social games okazało się, że jesteśmy w centrum wielkich inwestycji i potrzeby rynkowej, choć cały "hype" ewidentnie przesunął się w stronę mobile games – dla MamStartup mówi Łukasz Twardowski, CEO Use It Better we wcześniejszej rozmowie.

Jest to już czwarta inwestycja Innovation Nest w polski startup. W portfelu funduszu z Krakowa obecnie znajdują się: iTraff Technology, PressPad, UXPin oraz Use It Better. We wrześniu tego roku Innovation Nest nawiązał również współpracę z inkubatorem 500 Startups inwestując w niego 250 tysięcy dolarów.

Obu zespołom gratulujemy i życzymy udanej współpracy!

Komentarze (0)