Czego startupy oczekują od banków? Co banki oferują młodym firmom? Te pytania zadaliśmy Wam kilka tygodni temu w specjalnie przygotowanej ankiecie. Zapytaliśmy również o ofertę przedstawicieli popularnych banków, którzy przedstawili swoje propozycje dla startupów.

Niedawno zapytaliśmy Was czego oczekujecie od banku oraz jakie banki Waszym zdaniem najlepiej spełniają wymagania startupów. Z danych zawartych w ankiecie wynika, że od banku oczekujecie najczęściej:

  • elastycznego podejścia
  • zrozumienia pomysłu na biznes
  • mobilności
  • sprawnego systemu online
  • obsługi 24/7
  • niskich prowizji
  • solidności
  • taniego kredytu

Najbardziej przyjazne Waszym zdaniem są banki:

  • mBank (BRE Bank)
  • Alior Bank SA
  • Idea Bank SA

Postanowiliśmy zapytać przedstawicieli banków, jak postrzegają startupy i co mogą ich twórcom zaoferować. Większość banków postrzega startup jako firmę, działającą krócej niż rok. Część z nich niestety nie posiada w swojej ofercie usług skierowanych do startupów, jednak kilka z nich przedstawiło nam swoje propozycje.

Idea Bank

Grupa Idea Banku oferuje innowacyjne rozwiązania w zakresie bankowości dla małych podmiotów gospodarczych. Są to m.in. pierwsze bezpłatne konto firmowe zintegrowane z księgowością, specjalne concierge dedykowane sprawom administracyjnym związanym z prowadzeniem firmy, pionierska usługa rejestracji działalności gospodarczej czy unikalne usługi faktoringu i windykacji (już od kwoty 500 zł brutto na fakturze) stworzone z myślą o mikro firmach. Idea Bank prowadzi też własny Inkubator Przedsiębiorczości, do którego może zgłosić się każdy - niezależnie od wieku i doświadczenia. Osobom, które dopiero rozpoczynają biznes, bank nie tylko udziela kredytu, ale też rejestruje za nie firmy, a obecna w oddziale księgowa informuje jakie są skutki podatkowe wybranego kredytu. W Idea Banku prowadzący własną działalność mogą liczyć na znacznie więcej niż standardowe produkty bankowe.

Kinga Łagowska, PR Manager

Bank Millennium

Przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność, funkcjonującym na rynku krócej niż 12 miesięcy, oferujemy Konto Biznes Start. Rozumiejąc sytuację finansową nowo powstałych przedsiębiorstw oraz doceniając osoby rozpoczynające prowadzenie działalności gospodarczej, zrezygnowaliśmy z części opłat.

Kaja Skrzyńska, Departament Marketingu Bankowości Detalicznej

Leasing to produkt stworzony z myślą nie tylko o tych, którzy posiadają ugruntowaną pozycję na rynku, ale i tych z krótszym stażem lub rozpoczynającym swoją przygodę z biznesem. Naprzeciw takim potrzebom wychodzi procedura uproszczona, która daje możliwości finansowania środków trwałych podmiotom o różnej sytuacji finansowej. Jednym słowem firma leasingowa godzi się zawrzeć umowę na dany przedmiot na podstawie ograniczonej ilości informacji.

Piotr Gąska, Dyrektor Departamentu Zarządzania Produktami

mBank

Wybór jednego z dwóch bezpłatnych rachunków firmowych: mBiznes w mBanku lub MultiStarter w MultiBanku. Dodatkowe korzyści: oszczędność czasu i wygoda podczas zakładania konta, możliwość uzyskania numeru rachunku firmowego mBiznes na etapie rejestracji firmy, przyjazny system bankowy.

mikrofirmy.pl: serwis stworzony z myślą o mikroprzedsiębiorcach prowadzących rachunek w mBanku. Jest to jedyny katalog branżowy, zawierający sprawdzone i potwierdzone (przez bank) dane. Serwis służy potwierdzeniu wiarygodności a także pomaga w znalezieniu wiarygodnego partnera biznesowego.

Kinga Wojciechowska, Specjalista ds. PR, BRE Bank

MultiBank

W MultiBanku właściciele rachunku MultiStartera Business (rachunek dla start-upów) już od pierwszego dnia prowadzenia działalności mogą skorzystać z Dopuszczalnego Salda Debetowego w rachunku z limitem 10 tys. zł lub karty Visa Business z odroczonym terminem płatności i takim samym, jak w przypadku dopuszczalnego salda, kredytem.

Emilia Kasperczak, Specjalista ds. PR, BRE BANK

Deutsche Bank PBC

W maju br. Bank wprowadził do oferty bezpłatny rachunek internetowy dla mikrofirm dbNET Biznes, który można założyć zdalnie wyłącznie na podstawie dowodu osobistego. Bank sam pozyskuje dane rejestrowe. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw funkcjonujących już od dłuższego czasu, ale też firm dopiero rozpoczynających swoją działalność.

Bartłomiej Kolmus, Departament Bankowości Detalicznej


db FranchiseFinance to oferta finansowania sieci franczyzowych. Istotna różnica pomiędzy standardową oceną zdolności kredytowej a naszym rozwiązaniem db Franchise Finanse polega na tym, że analizujemy cały system franczyzowy. Na tej podstawie określamy, jakie modele finansowania możemy zaoferować franczyzobiorcom danej sieci. Ocena franczyzobiorcy dokonywana jest zawsze w kontekście całej sieci franczyzowej, a to znacząco zwiększa jego szanse na otrzymanie finansowania.

Renata Grzechnik, Departament Sprzedaży i Wsparcia Produktów dla Firm

Raiffeisen

Dla firm małych i początkujących mamy ofertę różnych produktów i instrumentów finansowych, w tym przede wszystkim rachunków. Najtańszy, co bardzo istotne w pierwszej fazie działalności firmy, jest pakiet Srebrny. Na początku 2013 wprowadzimy rachunek dla osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą, za który nie będzie pobierana opłata (rachunek zakładany przez Internet). Firmy mogą korzystać z bankowości internetowej, ale także mobilnej. Aplikacja na telefon komórkowy zawiera m.in. platformę walutową R-Dealer. Bezpłatne ubezpieczenie Assistance dołączone do pakietu bez dodatkowych deklaracji przystąpienia obejmuje pomoc fachowców w przypadku awarii sprzętu biurowego lub komputerów, szkód wywołanych zdarzeniami losowymi.

Marcin Jedliński, Rzecznik Prasowy

Komentarze (0)