Uczestnicy polskiej sceny startupowej zostali nagrodzeni. Kilkadziesiąt godzin temu rozstrzygnięto tegoroczną edycję konkursu TNW Startup Awards Europe. Dowiedzcie się kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach.

TNW Startup Awards, to ogólnoświatowy konkurs, w którym wyłania się najlepsze startupy danego kontynentu. Od 13 stycznia do 4 lutego trwało zbieranie głosów na startupy z Europy. 6 lutego została ogłoszona lista finalistów przedstawicieli poszczególnych kategorii. Nagrodą dla twórców startupów będzie zaproszenie na specjalnie zorganizowany meetup z czytelnikami thenextweb.com, inwestorami i ludźmi z branży.

[Aktualizacja] 11.02.2013 16:32

Startupem roku został

brainly.com

42% osób biorących udział w głosowaniu uznało własnie Brainly.com, czyli grupę serwisów szerzących ideę social learningu za startup roku.

Najlepszym co-founderem został

Michał Sadowski

Michał Sadowski jest współtwórcą Brand24.pl, narzędzia do monitoringu sieci. W konkursie otrzymał aż 41 % głosów.

Najlepsza aplikacja webowa

Brand24

Ponad połowa osób (54%), które zagłosowały na aplikację tej kategorii wybrała właśnie Brand24.

Najlepsza aplikacja mobilna

listonic.com

Mobilna lista zakupów dostępna z poziomu smartfona oraz przeglądarki www. Lista układa się według kategorii oraz miejsca w sklepie, w którym obecnie się znajdujemy. W konkursie aplikacja otrzymała aż 42% głosów. Aplikacja zajęła również drugie miejsce w ankiecie na najbardziej docenianą polską aplikację mobilną, którą przeprowadziliśmy w ubiegłym roku.

Najlepszy startup branży e-commerce

paylane.com

Obsługuje płatności internetowe i dedykuje swoje usługi e-biznesom. Na startup zostało oddanych 26% głosów. Trzy procent mniej osób zagłosowało na Sellbox.

Najlepszy design

UXPin.com

Kolejne wyróżnienie dla zespołu tworzącego ten startup. Aż 45% osób, które wzięły udział w głosowaniu uważa właśnie to narzędzie za najlepiej zaprojektowane pod względem designu.

Najlepszy inwestor

Artur Kurasiński

Założyciel agencji konsultingowo-kreatywnej (REVOLVER) nastawionej na działania w obszarze nowych mediów ze szczególnym naciskiem na social media i mobile. Inwestuje w startupy pod marką METAFUND. 32% głosujących określiło właśnie jego mianem inwestora. Jeden procent mniej uznało Mariusza Gralewskiego najlepszym inwestorem.

Pełne wyniki znajdziecie pod tym adresem.

Komentarze (0)