Jesienią 2012 roku inkubator NK ogłosił, które dwa startupy otrzymają dofinansowanie oraz wsparcie merytoryczne na okres trzech miesięcy. Zarząd Nasza Klasa zainwestował wówczas w Znajdzreklame.pl i Rentalo.pl. Pod skrzydłami portalu znalazła się jeszcze aplikacja do dzielenia się zdjęciami, Flicolo.


Flicolo to darmowa aplikacja mobilna dostępna na smartfony z systemem Android. Dzięki niej automatycznie zostaną uporządkowane wszystkie zdjęcia zrobione podczas imprezy, w której bierzemy udział. Nie trzeba więc tracić czasu na zbieranie fotek od znajomych, którzy również fotografowali dane wydarzenie. Flicolo zrobi to za nas!

Aplikacja oparta jest o geolokalizację, która za pomocą modułu GPS zainstalowanego na większości smartfonów odnajduje położenie uczestników wydarzenia. Dzięki temu system wie, które zdjęcia dołączyć do którego albumu.

Po pobraniu Flicolo użytkownik dokonuje rejestracji, synchronizując swoje konto na Facebooku czy NK. Ma to ułatwić proces zapraszania znajomych do wspólnego korzystania z aplikacji. Następnym krokiem użytkownika jest przejście do kokpitu, w którym znajdują się cztery zakładki oznaczone:

  • gwiazdką - znajdują się w niej popularne albumy (fliki), czyli te, które mają największą ilość zdjęć,
  • pinezką - to wszystkie zdjęcia dodane z naszej okolicy,
  • ikonką jednej osoby - znajdziemy w niej wszystkie zdjęcia naszego autorstwa dodane za pomocą Flicolo,
  • ikonką dwóch osób - trafimy do zdjęć i albumów naszych znajomych korzystających z aplikacji.

Użytkownik uczestniczący w danym wydarzeniu, dzięki wykorzystaniu wcześniej wspomnianej geolokalizacji, otrzyma powiadomienie o właśnie utworzonym albumie i z łatwością będzie mógł dodać do niego swoje zdjęcia z imprezy. Wszystkie fotografie można komentować i udostępniać znajomym.

Dostępna wersja aplikacji jest swoistym MVP i ma być już w kwietniu rozszerzona o nowe funkcjonalności. Za realizację projektu odpowiada KMP Group, która rok temu stworzyła m.in. aplikację Taxi5. Deweloperem Flicolo jest wrocławskie studio aplikacji mobilnych Tooploox. Pomysłodawczynią startupu jest Monika Petri, która w planach związanych z aplikacją ma udostępnienie możliwości przeglądania dodanych zdjęć z poziomu aplikacji webowej.

- W drugiej rundzie finansowania rozpoczniemy prace nad platformą iOS oraz rozbudową serwisu na webie. Nie zapominajmy, że Flicolo to nie tylko zdjęcia, ale cały kontekst wydarzenia wraz z komentarzami im towarzyszącymi. Tak przygotowane albumy stanowią unikatową opowieść o tym co działo się np. podczas imprezy, koncertu czy wesela - mówi dla MamStartup Monika Petri.

Petri na pytanie dotyczące modelu biznesowego wspomina o strategii URL (URL = User first Revenue Later, czyli najpierw użytkownicy potem monetyzacja). W fazie MVP twórcy skupiać się będą na mechanice usługi. Później, gdy zdobędą znaczną ilość użytkowników aplikacji, mają zamiar wdrożyć jeden z pomysłów na zarabianie. Flicolo ma zostać wypromowana przy wsparciu marketingowym NK. W jaki sposób?

- W promocji aplikacji Flicolo najpierw sięgniemy po narzędzia, którymi dysponujemy na naszym portalu. Skupimy się zatem na działaniach skierowanych do naszych użytkowników, spośród których wielu chętnie korzysta z tego typu produktów. Już 18 marca wystartujemy z kampanią w mobilnej wersji NK, nie zapominając o działaniach public relations, a także marketingu wirusowym. W zależności od rozwoju produktu będziemy intensyfikowali swoje zaangażowanie w tym zakresie - mówi dla MamStartup Piotr Młynarczyk, Product Development Manager w Naszej Klasie Sp. z o.o.

Inwestycja w projekt Flicolo to odpowiedź NK na rozwijający się trend związany z dzieleniem się zdjęciami: - Podczas wyboru projektów, które wspieramy w ramach naszego iNKubatora, istotne były przede wszystkim takie czynniki jak: innowacyjność, atrakcyjność dla użytkowników oraz potencjał rozwojowy. Aplikacja Flicolo spełnia wszystkie te kryteria. Jako produkt łączy w sobie dwie istotne rzeczy - zdjęcia oraz aplikację mobilną. - mówi Piotr Młynarczyk.

Wspomina również o wzroście popularności smartfonów, które wyposażane są w coraz lepsze wbudowane aparaty. Według opinii Product Development Managera w Naszej Klasie światowy trend pokazuje, że aplikacje mobilne służące do dzielenia się zdjęciami są bardzo popularne. - Aplikacja Flicolo dodatkowo wprowadza element wyróżniający ją na tle innych - pozwala gromadzić zdjęcia w obrębie danej lokalizacji. To jej mocna, ale nie jedyna przewaga - dodaje Piotr Młynarczyk.

Jakie plany dotyczące inkubacji ma Nasza Klasa w 2013 roku? - Na razie skupiamy się przede wszystkim na skutecznym rozwoju aktualnie inkubowanych projektów. (...) Dziś inicjatywę iNKubatora oceniamy pozytywnie. To dla nas bardzo ważne doświadczenie. Nie tylko dzieliliśmy się wiedzą, ale i sami uczyliśmy się. Czeka nas jednak jeszcze wiele pracy, a później podsumowanie. To z niego wynikną wiążące decyzje dotyczące przyszłości projektu - informuje Piotr Młynarczyk.

Nam pozostaje trzymać kciuki za kolejny projekt inkubowany przy współpracy z NK. Mamy nadzieję, że użytkownicy pozytywnie odbiorą aplikację Flicolo i będą dzielić się wieścią o niej ze swoimi znajomymi. Was zachęcamy do sprawdzenia jej funkcjonalności przy najbliższej, weekendowej okazji.

Komentarze (0)