Kiedy już wiesz, że Twoi potencjalni klienci korzystają z urządzeń mobilnych i szukają tego, co oferujesz, a Ty posiadasz już w pełni funkcjonalną stronę mobilną, warto pomyśleć jak za jej pomocą rozwijać biznes zwiększając sprzedaż oraz budując świadomość marki.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. Fotolia

Reklamy mobilne

Przygotowując kampanię promocyjną swojej marki czy startupu nie należy zapominać o reklamach skierowanych do użytkowników smartfonów i tabletów. Reklamy graficzne na platformy mobilne przypominają zwykłe reklamy graficzne wyświetlane na komputerach stacjonarnych. Reklama banerowa wliczając w to formaty dla tabletów, powinna spełniać wymogi Google, a jej ciężar nie może przekraczać 50KB. Najbardziej popularny rozmiar reklamy mobilnej to baner o wymiarach 320 x 50. Inne możliwe formaty reklam to: kwadrat 250 × 250; mały kwadrat 200 × 200 i baner śródtekstowy 300 × 250.

W kampaniach typu “Display” można również używać reklam tekstowych, w kampanii typu „Search” specyfikacja reklamy jest taka sama jak dla reklamy tekstowej wyświetlanej na komputerach i laptopach. Nagłówek powinien mieć 25 znaków, a pierwsza i druga linia opisu nie więcej niż 35 znaków.

Reklamując nasze produkty na urządzeniach mobilnych warto skorzystać z modelu Pay Per Click. Jest to model w którym reklamodawca płaci za kliknięcia w swoje reklamy, a nie za samo ich wyświetlanie.

Na platformach mobilnych dobrze funkcjonuje wykorzystanie standardowej formy reklamowej, czyli Google AdWords. Warto jednak w przypadku tego sposobu promocji zaznaczyć, że użytkownicy urządzeń mobilnych inaczej korzystają z wyszukiwarki mobilnej niż tej dostępnej z poziomu przeglądarki na komputerze. Używając smartfona mają zapewne mniej czasu na szukanie, dlatego potrzebnych informacji wyszukują hasłowo. Dla przykładu zamiast wpisywać: “aplikacja do edycji zdjęć”, wpisują “edycja zdjęć”, dlatego też inaczej powinniśmy dobierać słowa kluczowe dla reklamowanych produktów lub usług. Bardzo wygodne dla użytkowników mobilnych i zarazem skuteczne są reklamy z linkami do konkretnych podstron. Reklamy te oprócz głównego adresu URL mogą zawierać dwa lub cztery linki do podstron, w ten sposób ułatwiają dostęp do wybranej sekcji generującej konwersję jak np. zamówienie konkretnego towaru czy znalezienie pizzerii w okolicy. W zależności od efektywności tych linków (na podstawie analizy statystyk Google Analytics) lub zmian w ofercie teksty linków i adresy URL można dowolnie zmieniać bez konieczności tworzenia nowych reklam.

Poza tradycyjnymi kampaniami reklamowymi (typu Search lub Display) na urządzeniach mobilnych warto rozważyć korzystanie z systemów reklam mobilnych. Rozwiązań tego typu jest bardzo wiele. Najbardziej popularne to AdMob oraz InMobi. Dzięki nim w prosty sposób skonfigurujesz kampanię reklamową zarówno na aplikacje jak i na strony mobilne i poprzez odpowiednie targetowanie dotrzesz do klientów potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą.

Aplikacje mobilne

Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, warto również rozważyć stworzenie dedykowanej aplikacji mobilnej prezentującej Twój produkt lub biznes. Może być ona cennym uzupełnieniem i wartością dodaną Twojego startupu i tego co prezentujesz klientom.

Tworzenie specjalnej aplikacji na smarfony prezentującej twój startup nie jest tanie. Dlatego jeżeli Twój budżet przeznaczony na te działania jest nieduży, warto rozważyć rozwiązania oparte na „tańszych” technologiach jak np. HTML5. Tutaj z odsieczą przychodzą nam takie narzędzia jak PhoneGap. Jest to framework, który służy do tworzenia aplikacji mobilnych za pomocą takich technologii jak HTML, CSS i JavaScript. Jest to opcja korzystna ekonomicznie, gdyż zdecydowanie łatwiej i taniej jest znaleźć programistę HTML/CSS/JS aniżeli inwestować w developera iOS/Android.

Warto rozważyć korzystanie z narządzi analitycznych, takich jak Flurry i Localytics, dzięki którym możemy skutecznie monitorować, kto, jak często i w jaki sposób korzysta z naszej aplikacji. Powyższe rozwiązania w prosty sposób pozwolą śledzić zachowania klientów i na bieżąco badać KPI twojego biznesu. Wzrastająca liczba użytkowników smartfonów i innych urządzeń mobilnych sprawia, że jest to kanał niezwykle istotny, który powinien być ważnym elementem w budowaniu świadomości nowoczesnej marki. Nowoczesność to cecha startupów, prawda?

Alex Kahn

Założyciel i CEO międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu Ltd, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych, SEM, SEO oraz marketingu mobilnym. Pierwszą firmę technologiczną założył w wieku 14 lat, kolejną w wieku 23 lat po odejściu z Google, trzecią w wieku lat 25 – wszystkie projekty odniosły sukces.

 

 

Marcin Stojak

Country Manager polskiego oddziału w Timgu Ltd, od 2 lat doradza londyńskim startupom z branży technologicznej, specjalista w dziedzinie brandingu i kampanii AdWords.

Komentarze (0)