Twórcy koreańskiego komunikatora rozmów KakaoTalk kilka dni temu ogłosili ile osób korzysta z ich aplikacji. Liczba dla wielu z nas nieosiągalna nie zadowala pomysłodawców startupu. Jak duże jest zapotrzebowanie na aplikacje do komunikowania się?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. Fotolia

KakaoTalk to darmowa aplikacja mobilna do komunikowania się z innymi użytkownikami, dostępna na większość systemów. Za pomocą KakaoTalk możemy rozmawiać z naszymi znajomymi (pojedynczo oraz w grupie) bez ponoszenia za to opłat. Do konwersacji możemy dołączać obrazki, filmy czy kontakty do innych osób. Kilka dni temu TheNextWeb ogłosili, że z tej aplikacji korzysta blisko 10 milionów Japończyków oraz ponad 65 milionów użytkowników z poza kraju. Mało.

Rynek aplikacji mobilnych w krajach azjatyckich jest podobno jednym z największych i najbardziej chłonnych. W samej Japonii z urządzeń mobilnych korzysta blisko 111 milionów ludzi. KakaolTalk posiada więc mniej niż 10% rynku rodzimego. Jak wygląda konkurencja na rynku aplikacji komunikacyjnych?

Line, jeden z głównych konkurentów KakaoTalk mówi o 60 milionach Japończyków korzystających z aplikacji. Zespół Viber wspomina o 150 milionach pobrań, a WeChat o 300 milionach użytkowników miesięcznie korzystających z aplikacji. Warto wspomnieć też o płatnym narzędziu WhatsApp, który pobrano ponad 200 milionów razy (obecnie aplikacja kosztuje 0,99 $).

Walka o rynek narzędzi komunikacyjnych trwa. KakaoTalk przyciąga przyjaznym designem i filmami promocyjnymi, które są śmieszne. Pomóc w zdobyciu kolejnych użytkowników może również współwłaściciel KakaoTalk, czyli zarząd Yahoo! posiadający 50% akcji. Co na to Google, konkurent Yahoo!?

Według spekulacji również Google zauważył zapotrzebowanie na tego typu aplikacje. Mówi się, że to właśnie zarząd giganta z Mountain View kupił niedawno aplikację WhatsApp za blisko miliard dolarów. Czy taki zakup wystarczy, aby wygrać ten wyścig o użytkownika?

Komentarze (0)