Ankietka.pl: Chcemy przejąć 50% rynku internetowych ankiet

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Nasza marka przypadła do gustu użytkownikom i stała się synonimem kategorii jak adidasy – mówi Marcin Skowronek, Product & Financial Director Ankietka.pl. W końcu działamy na rynku narzędzi do przeprowadzania badań on-line już ponad 6 lat – dodaje. Zespół z Warszawy ma też godne podziwu plany na prz

Nasza marka przypadła do gustu użytkownikom i stała się synonimem kategorii jak adidasy – mówi Marcin Skowronek, Product & Financial Director Ankietka.pl. W końcu działamy na rynku narzędzi do przeprowadzania badań on-line już ponad 6 lat – dodaje. Zespół z Warszawy ma też godne podziwu plany na przyszłość. O nich poniżej.

Grafika główna artykułu pochodzi z Fotolia

Za nieujawnioną kwotę właściciele Ankietka.pl kupili serwis webankieta.pl wraz z klientami i zobowiązaniami wobec tychże klientów. Webankietę prawie dwa lata temu przejęło Wydawnictwo FORUM, które w zeszłym miesiącu odsprzedało je właścicielom Ankietka.pl. Jak doszło do transakcji?

Kilka lat temu, na Bootstrapie przy ul.Chłodnej w Warszawie poznaliśmy założyciela Webankiety. Gdy chcieliśmy się z nim zapoznać i wymienić doświadczeniami na temat prowadzenia takiego biznesu, zostaliśmy potraktowani “z góry” – mówi Marcin Racino, szef i jeden z pomysłodawców Ankietka.pl. Powiedzieliśmy sobie wtedy, oczywiście żartobliwie, że kiedyś i tak przejmiemy ten serwis.

Po czterech latach od tamtego wydarzenia zapowiedzi zostały spełnione. Ówczesny właściciel webankiety.pl, Wydawnictwo FORUM z Poznania, nie do końca było zadowolone z kupna platformy i z tego, że nie udało się uzyskać efektu synergii pomiędzy Webankietą, a pozostałymi produktami z portfela wydawnictwa. Postanowiło sprzedać interes komuś innemu. Zarząd wydawnictwa złożył propozycję zespołowi ankietka.pl. Kiedy dostaliśmy zaproszenie do rozmów i przeanalizowaliśmy wyniki finansowe, zdecydowaliśmy, że warto zainwestować – dodaje Racino.

Od momentu pierwszego kontaktu do podpisania finalnej umowy upłynęły trzy miesiące. Dlaczego zespół postanowił kupić konkurencyjny serwis? Po pierwsze dla zwiększenia swojego zasięgu oraz dla zdobycia wiedzy o klientach dawnej konkurencji. Będziemy rozmawiać z klientami dlaczego wybrali właśnie webankietę, a nie Ankietkę. Nieczęsto zdarza się możliwość przeprowadzenia takich wywiadów z klientami konkurencji – mówi Marcin Skowronek. Zapowiada też, że na przejęciu jednego serwisu się nie skończy. Ta akwizycja to nie jedyny pomysł na przyszłość naszej firmy. Inwestujemy bardzo dużo w rozwój nowych obszarów kompetencji – dodaje Skowronek. Rozmówca wspomniał też, że ich głównym celem jest przejęcie 50% rynku ankiet internetowych.

Na zdjęciu (od lewej): Piotr Sadowski, Marcin Skowronek, Marcin Racino

Zespół Ankietka.pl niedawno uruchomił też agencję badawczą, która przeprowadziła już kilka dużych projektów, a także własny panel, który pozwoli świadczyć usługi pozyskiwania respondentów do badań. Swoje plany na przyszłość wiąże również z wyjściem na zagraniczne rynki. We wrześniu uruchamiamy czeską wersję, a następnie przyjdzie pora na wersję słowacką, potem węgierską – mówi Piotr Sadowski, Technology & Key Account Director Ankietka.pl. Dużo się dzieję i nie zamierzamy zwalniać – dodaje Sadowski.

Startup powstał w 2006 roku. Dotychczas przeprowadził 122 114 ankiet, w których udział wzięło blisko 4 500 000 respondentów. Zespół liczy 13 osób i projekt rozwija w Warszawie. Czy uda im się spełnić cel jakim jest połowa rynku internetowych ankiet? Trzymamy za to kciuki.