Ma być prosto, skutecznie i demokratycznie - mówi David Rice, współzałożyciel Starbroker.pl. Wygrywają najlepsze oferty, a nie te, na których promowanie przeznaczone są największe budżety - dodaje. Startup niedawno nawiązał współpracę z funduszem inwestycyjnym. Dzięki temu chce rozszerzyć działalność o kolejne rynki.

Założycielami Starbroker.pl są David Rice i Michał Nowakowski, którzy zdobywali doświadczenie pracując kilka lat w branży nieruchomości. Rice zatrudniony był m.in. w dziale nieruchomości Ernst & Young, potem przez 3 lata odpowiadał za dział Inwestycji Regionalnych w Ober-Haus Real Estate Advisors. Jest również założycielem butikowej agencji nieruchomości Property Point, oraz wraz z Michałem Nowakowskim współzałożycielem Excelead S.A., spółki zajmującej się generowaniem i śledzeniem leadów.

fot. Fotolia

Obaj są także właścicielami w Bueller & Frye, agencji reklamowej obsługującej firmy z branży nieruchomości. Swoje obserwacje przełożyli na Starbroker.pl, który na tę chwilę obsługuje rynek warszawski. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym użytkownik będzie mógł znaleźć dobrych brokerów nieruchomości - przekonuje David Rice, współzałożyciel i dyrektor generalny Starbroker.pl. W spełnieniu celu zapewne pomogą pieniądze otrzymane od funduszu SpeedUp Group, który w zaledwie kilka miesięcy przekonał się do zespołu.

Decyzję o inwestycji poprzedziliśmy wnikliwymi analizami rynku – mówi Bartłomiej Gola, Partner Zarządzający SpeedUp Venture Capital Group. Poza tym za platformą stoi świetny, zgrany zespół dobrze znający rynek nieruchomości - dodaje.

Czy istniejące rozwiązania nie zaspokajają potrzeb użytkowników? Według rozmówców nie. Uważają, że występuje w nich przepych informacji, co uniemożliwia szybkie wyszukanie ciekawych ofert. Wady istniejących do tej pory wyszukiwarek są oczywiste – pozycjonowanie ofert, dublowanie ich, a do tego prezentowanie w różnych cenach i reklamy - mówi David Rice. Ostatni czynnik w Starbroker nie występuje, ponieważ wdrożona została polityka „zero reklam”. Starboker.pl jest całkowicie wolny od przekazów promocyjnych i nie daje brokerom możliwości odpłatnego pozycjonowania ofert - mówi Rice. Na czym w takim razie zespół opiera model biznesowy?

Model biznesowy oparty jest o miesięczny abonament pobierany od brokerów. Jego wysokość uzależniona jest od wielkości agencji. Oczywiście dla użytkowników końcowych korzystanie z portalu jest bezpłatne - przekonuje Michał Nowakowski, współzałożyciel Starbroker.pl.

Według dostępnych danych rynek nieruchomości jest otwarty na nowe rozwiązania i wirtualnych pośredników. Jak mówią rozmówcy około 30% wszystkich transakcji odbywa się z wykorzystaniem zawodowego pośrednika i wartość ta wzrasta.

Warszawski rynek jest pierwszym, na którym działa Starbroker.pl. W tej chwili w serwisie udostępnione zostały oferty pochodzące od blisko 400 pośredników z 80 stołecznych agencji nieruchomości. Zespół dzięki pozyskaniu inwestora strategicznego planuje objąć rynek nieruchomości w kolejnych dużych miastach w Polsce: Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Kraków. Jeśli nasze narzędzie i koncepcja się sprawdzą, wyjdziemy poza rynek nieruchomości mieszkaniowych, ale są to odległe plany - dodaje Rice. Tego im życzymy.

Starbroker.pl to nie pierwsza inwestycja SpeedUp Venture Capital Group w rozwiązanie dla rynku nieruchomości. Wcześniej za pośrednictwem LMS Invest  grupa zainwestowała w Home Profit – program partnerski stworzony z myślą o uatrakcyjnieniu oferty firm deweloperskich.

Komentarze (0)