Podnosimy jakość edukacji dzięki zdobyczom technologii, które wykorzystujemy w produkcji i dystrybucji kursów e-learningowych - mówi Natalia Borzymowska, PR Manager w Funmedia. Multimedialne formy nauki zyskują coraz większą popularność. Funmedia jest obecna już w 26 krajach.

Aplikacja mobilna Kursy123 (oferująca pomoc w nauce pięciu języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego) pojawiła się na rynku z początkiem września br i pobrano ją dwadzieścia pięć tysięcy razy. Jej autorem jest wrocławska firma Funmedia, działająca na międzynarodowym rynku e-learningu. W swojej ofercie ma również specjalistyczne kursy internetowe, z których korzysta ponad sto sześćdziesiąt tysięcy użytkowników na całym świecie. Dzięki nim mogą nauczyć się np. szybko pisać czy umiejętnie korzystać z Photoshopa.

fot. Funmedia | Grafika główna artykułu pochodzi z Fotolia

Bezpłatna nauka języków w bibliotekach

Z kursów Funmedia korzystają zarówno użytkownicy indywidualni, jak i szkoły, biblioteki, a także firmy. Spółka w 2009 r. otrzymała dotację z Unii Europejskiej, która umożliwiła stworzenie internetowego kursu angielskiego dla dzieci - FunEnglish.pl. Był to pierwszy e-podręcznik zatwierdzony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i wprowadzony do polskich szkół - chwali Borzymowska. Obecnie Funmedia realizuje ogólnopolski program “FunEnglish w bibliotece”, oferując bezpłatną naukę języka angielskiego dla dzieci, za pomocą multimedialnego e-podręcznika. Dla młodzieży, osób dorosłych oraz seniorów stworzono projekt “Angielski123 w bibliotece”.

Zainteresowanie kursami jest duże. Obecnie realizacja odbywa się w ponad 1500 bibliotekach. Firma prowadzi również Narodowy Program Rozwoju E-learningu 2.0, w ramach którego bezpłatnie udostępnia platformy do nauki języka angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego, przedstawicielom środowiska oświaty. W pierwszej edycji projektu wzięło udział blisko dziesięć tysięcy użytkowników, obecnie trwa nabór do drugiej edycji.

Zarabianie na kursach

Gdyby nie kursy internetowe, sprzedawane przez naszą firmę na całym świecie, nie byłoby możliwe zaoferowanie bezpłatnej aplikacji do nauki języków - tłumaczy Natalia Borzymowska, PR Manager w Funmedia. Dlatego niedawno do aplikacji Kursy123 wprowadzono mikropłatności. Nasi użytkownicy mogą wesprzeć nas niewielką opłatą w wysokości 2,99 zł, przeznaczoną na rozwój produktu - dodaje. Popularność aplikacji Kursy123 zawdzięczana jest m.in. reklamom mobilnym. Zespół planuje również reklamy w komunikacji miejskiej, promujące aktywne spędzanie czasu w trakcie podróży. Funmedia chce pokazać, że podróż tramwajem nie musi już być stratą czasu, a może być intensywną lekcją języka.

Spółka Funmedia w najbliższym czasie planuje wydać aplikację Kursy123 na systemy Windows Phone oraz iOS. Niebawem z aplikacją mobilną Kursy123 będą mogli uczyć się również użytkownicy z innych krajów. Funmedia jest obecna już w 26 krajach, m.in. w Australii, USA, Rosji i Czechach. Najbardziej popularnym z kursów (wśród zagranicznych użytkowników) jest Angielski123, szczególnie w Niemczech, Hiszpanii oraz we Włoszech. Zamierzamy rzucić wyzwanie światowej konkurencji - mówi Natalia Borzymowska, PR Manager w Funmedia.

-

Używacie smartfonów do nauki języków obcych?

Komentarze (0)