Sto tysięcy pytań w trzystu różnych kategoriach znajdziemy w aplikacji QuizUp, która kilka dni temu podbiła AppStore. Według Pandodaily grę pobrało już ponad 1,4 miliona użytkowników, którzy rozegrali blisko 60 milionów partii. Co ich zachwyca w zabawie opartej o krótkie pytania?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Program QuizUp, tak jak Letterpress czy DrawSomething, zachwyca przede wszystkim prostotą. Nie potrzebujemy wiele czasu, aby zrozumieć zasady gry, dzięki czemu szybko podejmujemy decyzję o podjęciu wyzwania. W QuizUp walczymy na wiedzę. Jesteś zwycięzcą?

Grafika główna artykułu pochodzi z Fotolia

Przygodę zaczynamy od pobrania aplikacji, a później rejestracji, czyli połączenia konta z Facebookiem bądź Game Center. Następnie przechodzimy do wybrania jednej z piętnastu głównych kategorii. Wśród nich znajdują się tematy takie jak biznes, sport, literatura czy muzyka. Gdy wybierzemy np. sport przechodzimy do następnej podkategorii. Następnie wybieramy drużynę, którą znamy i wydaje nam się, że wiemy o niej wszystko. Teraz mamy możliwość wzięcia udziału w grze głównej, czyli quizu, w którym wybieramy w ciągu dziesięciu sekund poprawną odpowiedź. Możemy też rzucić wyzwanie znajomemu, sprawdzić obecny ranking czy dołączyć się do dyskusji o danym zespole.

QuizUp wciąga. Krótki czas na odpowiedź i łatwość rozegrania kolejnych partii powoduje, że chętnie wracamy do aplikacji. Ciekawią również statystyki przedstawiane każdemu z nas po każdej rozgrywce. Widzimy w niej m.in. ile punktów zdobyliśmy i jak przy nas wypadł przeciwnik. Do gry motywują też odznaki, które zdobywamy za poszczególne osiagnięcia.

Plain Vanilla Games, firma z Islandii, odpowiada za stworzenie QuizUp. Swoją siedziba ma m.in. w San Francisco. Startup pozyskał jak dotąd 3,4 miliona dolarów dofinansowania.

Komentarze (0)