Sto tysięcy pytań w trzystu różnych kategoriach znajdziemy w aplikacji QuizUp, która kilka dni temu podbiła AppStore. Według Pandodaily grę pobrało już ponad 1,4 miliona użytkowników, którzy rozegrali blisko 60 milionów partii. Co ich zachwyca w zabawie opartej o krótkie pytania?

Program QuizUp, tak jak Letterpress czy DrawSomething, zachwyca przede wszystkim prostotą. Nie potrzebujemy wiele czasu, aby zrozumieć zasady gry, dzięki czemu szybko podejmujemy decyzję o podjęciu wyzwania. W QuizUp walczymy na wiedzę. Jesteś zwycięzcą?

Grafika główna artykułu pochodzi z Fotolia

Przygodę zaczynamy od pobrania aplikacji, a później rejestracji, czyli połączenia konta z Facebookiem bądź Game Center. Następnie przechodzimy do wybrania jednej z piętnastu głównych kategorii. Wśród nich znajdują się tematy takie jak biznes, sport, literatura czy muzyka. Gdy wybierzemy np. sport przechodzimy do następnej podkategorii. Następnie wybieramy drużynę, którą znamy i wydaje nam się, że wiemy o niej wszystko. Teraz mamy możliwość wzięcia udziału w grze głównej, czyli quizu, w którym wybieramy w ciągu dziesięciu sekund poprawną odpowiedź. Możemy też rzucić wyzwanie znajomemu, sprawdzić obecny ranking czy dołączyć się do dyskusji o danym zespole.

QuizUp wciąga. Krótki czas na odpowiedź i łatwość rozegrania kolejnych partii powoduje, że chętnie wracamy do aplikacji. Ciekawią również statystyki przedstawiane każdemu z nas po każdej rozgrywce. Widzimy w niej m.in. ile punktów zdobyliśmy i jak przy nas wypadł przeciwnik. Do gry motywują też odznaki, które zdobywamy za poszczególne osiagnięcia.

Plain Vanilla Games, firma z Islandii, odpowiada za stworzenie QuizUp. Swoją siedziba ma m.in. w San Francisco. Startup pozyskał jak dotąd 3,4 miliona dolarów dofinansowania.

Komentarze (0)