Tegoroczny LeWeb w Paryżu obchodził okrągłą rocznicę 10 urodzin. Geraldine i Loic Le Meur, founderzy LeWeb, zapewnili uczestnikom konferencję pełną ciekawych nazwisk.

Jak co roku w Paryżu, w dniach 12-14 grudnia odbyła się jedna z najważniejszych konferencji z branży nowych technologii. W trakcie trzydniowego eventu można było spotkać wiele znamienitych nazwisk, poznać obiecujące startupy oraz poszerzyć wiedzę na temat nadchodzących trendów technologicznych.

Autorką tekstu i fotografii jest Izabela Biegańska

Lifestyle

Pierwszy dzień upłynął pod znakiem ciekawych rozmów. Travis Kalanick (Co-founder & CEO, Uber) przyznał, że pomysł na zbudowanie aplikacji do zamawiania ekskluzywnych taksówek powstał dokładnie podczas LeWeb w 2008 roku. Dziś Uber zatrudnia 500 pracowników i docelowo pragnie zaoferować swoje black cars każdemu z miast na całym świecie. W przyszłości Uber ma być połączeniem lifestylu z logistyką, gdzie lifestyle oznacza: “daj mi to co chcę”, a logistyka: “dostarcz mi to”. Możliwe więc, że Uber będzie dostarczał nam również fizyczne rzeczy, np. kwiaty.

Na pytanie w sprawie zarobków Kalanick konsekwentnie odmówił odpowiedzi, natomiast dał prostą radę wszystkim, którzy pragną powtórzyć jego sukces: “jak nie masz pomysłu, powinieneś dolączyć do kogoś kto go ma”. Warto wspomnieć o niedawnej integracji Ubera z PayPalem. “Money is going to be mobile” powiedział David Marcus (President, PayPal) czym potwierdził, że serwis chce wyjść z płatnościami na zewnątrz, dając możliwość wykorzystania PayPala w aplikacjach mobilnych poprzez udostępnione niedawno SDK, czyli zestaw narzędzi dla programistów.

Tony Conrad (Founder, About.me & Sphere) podczas rozmowy z założycielem GigaOM - Omem Malikiem, przytoczył znaną niemalże wszystkim historię sprzedaży serwisu About.me dla Aol, a następnie odkupieniu go w 2013 roku. Kiedy About.me wrócił w ręce Condrada, skupił się nie na pozyskiwaniu większej liczby użytkowników, co jak podkreślił było ciężkie z punku widzenia foundera, lecz zaangażował się w sam produkt. About.me to prosta koncepcja, która pozwala nam w szybki i wygodny sposób stworzyć własną wizytówkę online.

Jak podkreślił Tony, miejsca jest wystarczająco dużo, aby każdy mógł posiadać konto na kilku portalach społecznościowych i dzielić się na nich różnego typu treściami, jednak są to tylko kawałki informacji o nas. Sam przyznał, że na Twitterze często wypisuje bzdury, które nie świadczą o tym jakim jest człowiekiem. Inaczej jest z About.me, to serwis, który pokazuje jak widzisz samego siebie.

Beacons

Pomimo tego, że “Internet of Things” był tematem ubiegłej edycji LeWeb, okazuje się, że po roku przestrzeń obfitująca w hardware jest coraz bardziej atrakcyjna i nie mogło jej tu zabraknąć. Drugiego dnia eventu mieliśmy okazję zobaczyć kilka ciekawych projektów. Nadal niewątpliwie gorącym trendem jest druk 3D, Mary Huang (Co-founder, Continuum Fashion) wystąpiła na scenie w absolutnie niebanalnych, wydrukowanych przez siebie koturnach, czym zdecydowanie skupiła uwagę uczestników podczas prezentacji.

Robert Scoble (Rackspace), znany ze swojego umiłowania do Google Glass pokazał sie w nowych okularach Airwave od Oakley i zademonstrował jak ciekawie użyć beaconów polskiego Estimote. Na koniec founderzy Withings, ku zaskoczeniu wszystkich, podczas prezentacji urządzenia mierzącego wagę ciała, rozebrali się do półnaga, wywołując tym samym szeroki uśmiech na twarzach uczestników konferencji.

NeuroOn

Trzeci dzień imprezy otworzyły dyskusje z zaproszonymi ministrami Francji: Arnaud Montebourg i Fleur Pellerin, którzy chętnie odpowiadali na pytania dotyczące możliwości rozwijania projektów startupowych we Francji. Po panelach dyskusyjnych, LeWeb nieco rozluźnił uczestników występem cenionego magika, który oczarował wszystkich talentem. Marco Tempest dzięki użyciu technologii Augmented Reality, która łączy w sobie świat realny z rzeczywistością wirtualną, wykorzystał obraz z kamery, na którym nałożona była generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D.

Ostatniego dnia rozegrał się również finał trwającego podczas konferencji corocznego LeWeb Start-Up Competition, w którym o zwycięski tytuł walczyły trzy startupy wyłonione z szesnastu zakwalifikowanych do konkursu. Jak zapewne większość z Was już wie, zwyciężył polski startup Intelclinic, który całkowicie pobił konkurencję prezentując opaskę elektroniczną NeuroOn, monitorującą fale mózgowe użytkownika, która umożliwia przy tym krótszy i bardziej efektrywny sen. To było znakomite zakończenie najlepszej europejskiej konferencji w tym roku.

Izabela Bieganska

Project Managerka w Appvetica

Komentarze (0)