Asystent Zakupowy to projekt wdrożenia e-usługi wspierającej kompleksowo użytkownika w dokonaniu wyboru i zakupach produktów m.in. z zakresu IT i elektroniki użytkowej. Internauta uzyskuje wsparcie w rozpoznaniu jego rzeczywistych potrzeb, a następnie otrzymuje propozycje produktów o parametrach adekwatnych do jego potrzeb.

Usługa będzie dostępna za pośrednictwem serwisu www oraz w formie widgetów umieszczanych na stronach sklepów internetowych. Widgety obejmą wyłącznie moduł wirtualnego konsultanta. Projekt zakłada tez stworzenie mobilnej aplikacji dla smartfonów z systemami iOS oraz Android. Obejmie ona zmodyfikowana funkcjonalność wirtualnego konsultanta, zoptymalizowana pod katem zastosowania w tradycyjnych sklepach. Wykorzystanie funkcjonalności będzie nieodpłatne dla użytkowników indywidualnych korzystających z serwisu www i widgetów. Przewiduje się pobieranie opłat od sklepów internetowych za prawo do zamieszczania widgetów i korzystania z zapytań ofertowych, od użytkowników pobierających aplikacje mobilna oraz od partnerów.

Dzięki Asystentowi Zakupowemu już nie musisz czytać setek stron poradników i zdobywać technicznej wiedzy o produktach z działów AGD czy elektroniki. Asystent Zakupowy to wirtualny odpowiednik rozmowy z ekspertem z danej dziedziny, dostępnym 24h na dobę, również poprzez aplikację mobilną.

E-usługa obejmuje 3 podstawowe funkcjonalności:

  • moduł wirtualnego konsultanta rozpozna potrzeby użytkownika na podstawie serii pytań opartych na opracowanych algorytmach. Interaktywne formularze będą wirtualnym odpowiednikiem rozmowy z kompetentnym ekspertem. Kluczowa będzie dominacja języka potrzeb, a nie parametrów technicznych,
  • moduł zapytania ofertowego- użytkownik za pośrednictwem serwisu będzie mógł złożyć indywidualne zapytanie ofertowe dotyczące wybranego produktu wskazanego przez wirtualnego konsultanta. Zapytanie zostanie skierowane do sklepów współpracujących z serwisem,
  • narzędzia marketingowe i analityczne dla sklepów internetowych i reklamodawców, pozwalające im lepiej poznać potrzeby klientów i zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych.

Aplikacja w postaci Asystenta Zakupowego ma charakter innowacyjny:

  • jako pierwsza połączy model wirtualnego konsultanta z realizacja wspierania procesu zakupu w modelu indywidualnego zapytania ofertowego,
  • pozwala na zamieszczenie przez sklepy na swoich witrynach modułu wirtualnego konsultanta w formie widgetu. Do tej pory mogły one korzystać najwyżej z poradników tradycyjnych udostępnianych przez niektóre serwisy poradnikowe,
  • udostępnia partnerom handlowym dostęp do interaktywnej powierzchni reklamowej osadzonej w wirtualnym konsultancie oraz do raportów shopper marketingowych. Da im to możliwość tworzenia interesującego przekazu osadzonego bezpośrednio w potrzebach użytkownika i lepszego kształtowania oferty.

Komentarze (0)