Asystent Zakupowy to projekt wdrożenia e-usługi wspierającej kompleksowo użytkownika w dokonaniu wyboru i zakupach produktów m.in. z zakresu IT i elektroniki użytkowej. Internauta uzyskuje wsparcie w rozpoznaniu jego rzeczywistych potrzeb, a następnie otrzymuje propozycje produktów o parametrach adekwatnych do jego potrzeb.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Usługa będzie dostępna za pośrednictwem serwisu www oraz w formie widgetów umieszczanych na stronach sklepów internetowych. Widgety obejmą wyłącznie moduł wirtualnego konsultanta. Projekt zakłada tez stworzenie mobilnej aplikacji dla smartfonów z systemami iOS oraz Android. Obejmie ona zmodyfikowana funkcjonalność wirtualnego konsultanta, zoptymalizowana pod katem zastosowania w tradycyjnych sklepach. Wykorzystanie funkcjonalności będzie nieodpłatne dla użytkowników indywidualnych korzystających z serwisu www i widgetów. Przewiduje się pobieranie opłat od sklepów internetowych za prawo do zamieszczania widgetów i korzystania z zapytań ofertowych, od użytkowników pobierających aplikacje mobilna oraz od partnerów.

Dzięki Asystentowi Zakupowemu już nie musisz czytać setek stron poradników i zdobywać technicznej wiedzy o produktach z działów AGD czy elektroniki. Asystent Zakupowy to wirtualny odpowiednik rozmowy z ekspertem z danej dziedziny, dostępnym 24h na dobę, również poprzez aplikację mobilną.

E-usługa obejmuje 3 podstawowe funkcjonalności:

  • moduł wirtualnego konsultanta rozpozna potrzeby użytkownika na podstawie serii pytań opartych na opracowanych algorytmach. Interaktywne formularze będą wirtualnym odpowiednikiem rozmowy z kompetentnym ekspertem. Kluczowa będzie dominacja języka potrzeb, a nie parametrów technicznych,
  • moduł zapytania ofertowego- użytkownik za pośrednictwem serwisu będzie mógł złożyć indywidualne zapytanie ofertowe dotyczące wybranego produktu wskazanego przez wirtualnego konsultanta. Zapytanie zostanie skierowane do sklepów współpracujących z serwisem,
  • narzędzia marketingowe i analityczne dla sklepów internetowych i reklamodawców, pozwalające im lepiej poznać potrzeby klientów i zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych.

Aplikacja w postaci Asystenta Zakupowego ma charakter innowacyjny:

  • jako pierwsza połączy model wirtualnego konsultanta z realizacja wspierania procesu zakupu w modelu indywidualnego zapytania ofertowego,
  • pozwala na zamieszczenie przez sklepy na swoich witrynach modułu wirtualnego konsultanta w formie widgetu. Do tej pory mogły one korzystać najwyżej z poradników tradycyjnych udostępnianych przez niektóre serwisy poradnikowe,
  • udostępnia partnerom handlowym dostęp do interaktywnej powierzchni reklamowej osadzonej w wirtualnym konsultancie oraz do raportów shopper marketingowych. Da im to możliwość tworzenia interesującego przekazu osadzonego bezpośrednio w potrzebach użytkownika i lepszego kształtowania oferty.

Komentarze (0)