Twitter to portal społecznościowy, z którego coraz częściej korzystają Polacy. Wg. raportu “Twitter w Polsce” rodacy założyli w nim 350 tysięcy kont. Niestety aktywnych użytkowników jest tylko 44 tysiące. Wśród nich znajdziemy przedsiębiorców, którzy inspirują do działania.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Autorzy raportu, Rafał Janik i Arek Pietrzyk, postawili sobie za cel sprawdzenie kto w Polsce używa Twittera. Efektem ich pracy są informacje dotyczące m.in. tego w jakim roku najwięcej Polaków zarejestrowało się na Twitterze. Wynika z niego m.in., że blisko 24 tysiące kont zostało założonych w 2012 roku, a najczęściej rejestrowaliśmy się w listopadzie. Okazało się też, że w ciągu roku napisanych zostało 5,4 miliona tweetów po Polsku. Najwięcej, bo przeszło pół miliona, opublikowaliśmy o godzinie 20. Z raportu wiemy też, że niespełna milion krótkich wiadomości Polacy “wyćwierkali” w niedzielę. O czym pisali? Do czego tego portalu używają przedsiębiorcy?

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Facebook jest jak telewizja

W przypadku formatów treści jakimi się dzielimy, Twitter nie różni się zbytnio od Facebooka. Zazwyczaj są to interesujące linki, które prowadzą do ciekawych artykułów czy filmików. Potwierdza to też Kuba Filipowski z Netguru, użytkownik Twittera. - Publikuję sporo linków do artykułów związanych ze startupami, technologią, przedsiębiorczością, produktywnością - mówi Filipowski. Wspomina, że stara się regularnie publikować nowe rzeczy, ale również “gwiazdkuje i odpowiada na tematy”, które go interesują. Twittera używa też do obserwacji znanych inwestorów, analityków, autorów ważnych książek i ciekawych przedsiębiorców. Dlaczego?

- Jest masa świetnych ludzi, których opinie są ciekawe lub prowokujące do zastanowienia - komentuje Kuba Filipowski z Netguru. Wymienione czynności może wykonywać na Facebooku, ale częściej korzysta jednak z portalu mikroblogowego. Uważa, że Facebook jest dobry w łapaniu uwagi i w tym przypomina telewizję. - Twitter to dużo komunikatów, sporo szumu, ale też masa jakościowych treści, których inaczej bym nie poznał. (...) Twitter to bardziej "utility" niż serwis społecznościowy - przekonuje Kuba Filipowski. Dodaje, że “Internet bez Twittera byłby gorszy, a Internet bez Facebooka byłby ok (no może poza Messengerem).”

Milordzie, pojawił się nowy wpis

Jedną z zalet Twittera jest to, że dociera do każdego kogo interesuje dany temat oznaczony hashtagiem. Różnica między Facebookiem, a Twitterem polega właśnie na tym, że na Twitterze łatwiej szuka się interesujących tematów. Łatwiej też uzyskać potrzebne do naszego rozwoju informacje. Skoro śledzisz/obserwujesz profil swojego ulubionego programu, filmu czy autora książki, to powinieneś dostawać od niego, jak najszybciej powiadomienia o nowych postach. Facebook niestety nie wyznaje tej zasady. Co prawda udostępnił możliwość otrzymywania powiadomień o aktualnościach z obserwowanego profilu, to mało kto z tej funkcji korzysta.

Czym jest Twitter i dlaczego jest użyteczny - NowyMarketing

Wydawcy mediów, ale też prowadzący fanpejdży celebrytów, sportowców czy polityków muszą spełnić wiele wymagań, aby dotrzymać swojej “obietnicy” informowania o nowościach na bieżąco. Jednym z głównych warunków dotarcia z postem do jak największej liczby obserwujących jest publikacja postów o pełnych godzinach. Potwierdza to raport serwisu bitly, z którego wynika, że najefektywniej informować obserwujących o nowych wydarzeniach o godzinie 12 (mimo, że news na stronie został opublikowany już o 11.20), 13 czy 14. To godziny podczas których wg. statystyk najczęściej wywoływana jest interakcja ze strony użytkowników.

Jak korzystać z Twittera

Emanuel Kulczycki, naukowiec i autor wpisu pt. Dlaczego zrezygnowałem z Facebooka?, przyznaje, że dla wielu osób Twitter nie jest intuicyjny, przez co można się szybko do niego zniechęcić. Ma jednak rozwiązanie dla wszystkich adeptów tego portalu mikroblogowego. - Warto poświęcić na początku chwilę, aby znaleźć odpowiednich (ciekawych dla nas) użytkowników i ich obserwować - przekonuje Emanuel Kulczycki. - Pozwoli to nam nie tylko na zdobycie nowych informacji, ale dzięki temu zobaczymy, jak ten serwis działa w praktyce - dodaje. Uważa też, że Twitter daje największą szansę na nawiązanie kontaktu z kimś znanym.

Z polskich użytkowników zainteresowanych branżą startupowcą polecamy @MarcinSzelag, @ahajduk, @kubafilipowski, @kkowalcz, @kkadamcz, @mrskuza czy @juliaszopa. Jak poprawnie korzystać z Twittera? - [Wystarczy - przyp. red.] mieć coś ciekawego do powiedzenia i traktować Twittera, jak każde inne narzędzie komunikacji - przekonuje Emanuel Kulczycki, bloger Warsztat Badacza. Podsumowując Twitter to szybki dostęp do informacji i możliwość obserwacji znanych ludzi. Dlaczego jeszcze warto z niego korzystać? - Ktoś kiedyś powiedział, że Facebook jest dla ludzi których znasz, a Twitter dla tych których chcesz poznać - komentuje Kuba Filipowski.

Komentarze (0)