Zdarza się wam dostawać spam na portalach społecznościowych? Dla Greylock, Accel Partners i AOL jest to wystarczający powód, aby zainwestować 1 milion dolarów w Impermium - startup, który oferuje szereg rozwiązań antyspamowych dla social media.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Firma Impermium została założona przez byłych specjalistów do walki ze spamem, pracujących wcześniej dla Yahoo. Organizacja dostarcza kompleksowych rozwiązań antyspamowych, w skład których wchodzi stały monitoring serwisu w poszukiwaniu użytkowników generujących spam. Dodatkowo Impermium udaremniania przejęcia kont przez hackerów i umożliwia szybką reakcję w początkowych fazach rozprzestrzeniania się spamu.

Obecne narzędzia do walki ze spamem wywołują więcej szkody niż pożytku. Najczęściej stosowane zabezpieczenia odróżniają maszyny rozprzestrzeniające spam od prawdziwych użytkownika generując w momencie, kiedy chcemy dodać komentarz, napisać wiadomość lub coś kupić zadanie, które często polega na konieczności wpisania w wyznaczone pole frazy pokazującej się na obrazku. Impermium twierdzi, że wadą tych zabezpieczeń jest nawet 10% spadek zaangażowania użytkowników na stronach.

Badanie przeprowadzone przez Sophos w 2010 roku wykazało, że 67% użytkowników serwisów społecznościowych miało kontakt ze spamem. To dwa razy więcej niż w 2008 roku, dlatego chętnych do inwestycji w narzędzia antyspamowe nie brakuje. Obecna kwota dofinansowania została zgromadzona dzięki zaangażowaniu wielu grup inwestorskich i aniołów biznesu, w skład których wchodzą Accel Partners, AOL Ventures, Charles River Ventures, Freestyle Capital, Greylock Discovery Fund i Morado Ventures.

Wiele wskazuje na to, że może już niedługo spam w serwisach społecznościowych nie będzie tak częstym zjawiskiem. To oczywiście optymistyczny wariant przyszłości, na który wszyscy liczymy.

źródło: venturebeat.com

Komentarze (0)