Polski startup, który stworzył aplikację do przechwycania obrazu z telewizji, nawiązał współpracę z zagranicznym inwestorem. Razem z GS Group chce podbić branżę telewizyjną i przekonać kolejnych użytkowników do dzielenia się ciekawymi momentami programów. Ma na to niemal 840 tysięcy złotych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

- Widzowie chcą otrzymywać dodatkowe informacje na temat danego programu (…). Pragną mieć wpływ na to, co się dzieję na ekranie, szczególnie podczas programów na żywo - mówił dla MamStartup Mariusz Ostoja-Świerczyński. W 2010 roku Jakub Majkowski (CTO) i Kimmo Koivisto (CEO) przekonali się, że widzowie komentują to, co widzą i pragną mieć wpływ na to, co się aktualnie dzieje. Dlatego postanowili im w tym pomóc udostępniając aplikacje mobilną Tellyo.

Na początku roku 2011 do zespołu dołącza Mariusz Ostoja-Świerczyński, jako Chief Architect, który ma wesprzeć zespół od strony software-owej. - Przez cały rok, głównie po godzinach, pracowaliśmy nad prototypami różnych pomysłów, do momentu, kiedy Nokia uruchomiła pracowniczy program rozwoju przedsiębiorczości, wspierając odchodzących pracowników finansowaniem na rozpoczęcie własnej działalności - wspomina Ostoja-Świerczyński. Dodaje, że program był okazją, aby móc zająć się projektem na poważnie i na pełen etat.

Po trzech latach w projekt uwierzył międzynarodowy holding GS Group, wraz z funduszem inwestycyjnym GS Venture Fund, który wspiera technologiczne przedsięwzięcia, zwłaszcza z branży telewizyjnej. Zainteresował się funkcją "Share the Moment", dzięki której użytkownicy mogą łapać Momenty z TV, poprzez serwis tellyo.com, aplikację Facebookową Tellyo integrowaną z fanpage programu na Facebooku lub web widgety Tellyo integrowane w aplikacjach 2nd screen dedykowanych dla programów.

- Dla zespołu była to długa podróż do zrozumienia potrzeb widzów i przekształcenie ich w serwis, który będzie oferowany branży TV - mówi Kimmo Koivisto, współtwórca Tellyo. Zapowiada, że dzięki współpracy z GS Group, mogą teraz wdrożyć swój plan na stworzenie najłatwiejszego sposobu dzielenia się momentami w telewizji i zmonetyzowania społecznego zaangażowania wokół branży telewizyjnej. Z funkcji "Share the Moment" korzystają już: TVP oraz wydawcy udostępniając Big Brothera i MasterChefa w trzech krajach.

Komentarze (0)