PizzaPortal.pl przejął szama.pl - najstarszy serwis do zamawiania jedzenia w Polsce. Jest to już drugie przejęcie konkurencyjnego serwisu na naszym rynku przez PizzaPortal.pl, który stał się niekwestionowanym liderem wśród firm oferujących dostęp do restauracji online (obecnie PizzaPortal.pl posiada ponad 700 partnerów).

Zgodnie z zapewnieniami portal szama.pl będzie działać dalej, ale już z odmienioną szatą graficzną, podobnie jak przejęty przez PizzaPortal.pl w kwietniu 2011 serwis NetKelner.pl.

Dla czytelników MamStartup.pl informację komentuje Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl

OnlinePizza Norden AB jest firmą ze Szwecji, która w przeciągu kilku lat osiągnęła w tym kraju właściwie pozycję monopolisty. Mając ambicję rozwijać się na rynku europejskim, zaczęliśmy inwestować w nowe rynki/kraje. Pierwszym takim krajem była Austria. Drugim Polska, z której pochodzę. Od ponad roku jesteśmy również w Finlandii.

Każdy rynek jest specyficzny i ma odmienną strukturę kraju, internetu i konkurencji. Dodatkowo w naszej branży trzeba osiągnąć bardzo wysoki poziom zamówień, żeby ten biznes w ogóle był rentowny. Wychodząc z założenia, że mamy zostać zdecydowanym liderem na każdym rynku, na którym się pojawimy, częścią naszej strategii jest przejmowanie konkurencji, która ma większą ilość użytkowników, zamówień i wiele współpracujących restauracji. Tym sposobem jesteśmy w stanie rosnąć dużo szybciej.

Dzięki nam użytkownicy mają większy wybór i lepszą obsługę. Restauracjom też jest łatwiej, jeśli mogą rozliczać się tylko z jednym podmiotem.

Ważna jest też dla nas współpraca z ogólnopolskimi partnerami, jak telewizje cyfrowe (wkrótce wypuszczamy aplikację umożliwiającą zamawiania jedzenie przez pilota, tak samo jak zamawia się film dzięki VOD), a także międzynarodowymi, jak Google (niebawem pojawi się nasza wspólna aplikacja do wyszukiwarki). Planujemy też wypuścić własną aplikację na iPhone'a.

W tym tygodniu zaczynamy integrację z kolejną (i ostatnią) konkurencją na rynku Polskim. Co oznacza, że trójkę naszych największych konkurentów wykupiliśmy w ciągu roku. Prowadziliśmy również rozmowy z małymi serwisami, które same próbują wejść na ten rynek. Niestety nie udało nam się dojść do konsensusu. Dla nas te serwisy są praktycznie bezwartościowe, a wiadomo, że założyciel lub założyciele mają sentyment i spodziewają się więcej niż to, co możemy zaoferować. Nie do końca zdają sobie sprawę, ile trzeba zainwestować, żeby zbudować jakąkolwiek wartość. My tak naprawdę inwestowaliśmy ponad 30 milionów złotych przez nasze pierwsze lata działalności w każdym kraju.

Szama.pl ma dzisiaj szatę graficzną taką, jak NetKelner.pl, ale wkrótce będzie ona zmieniona. Mamy nadzieje, że naszym użytkownikom będzie się bardziej podobała i będzie zawierała nowe ciekawe funkcje.

źródło: blog.pizzaportal.pl

Komentarze (0)