American Airlines wychodzi naprzeciw innowacjom w transporcie. Podczas lotu z Nowego Jorku do San Francisco pasażerowie samolotu spotkali się z młodymi osobami, które zaprezentowały narzędzia mające na celu poprawienie komfortu podróżowania. Nagrodą w konkursie była m.in. możliwość wdrożenie rozwiązania przez American.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zanim ekipy startupowców udały się na pokład, podczas eliminacji zmierzyły się z konkurencją. Spośród dwudziestu dwóch zespołów wybrano tylko czterech finalistów, którzy otrzymali szansę zweryfikowania pomysłu razem z pasażerami samolotu.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Część pasażerów testowała system Furry Flyers do śledzenia stanu zdrowia psa, który przebywał w luku bagażowym. Zwierzę miało na sobie obrożę z nadajnikiem, który informował jeśli pies uciekł ze swojego miejsca oraz monitorował jego czynności życiowe. Inni sprawdzali działanie znaków na lotnisku, które rozpoznają przechodzących ludzi i błyskiem żarówki kierują ich od razu do odpowiednich bramek. Proximity Signage ma za zadanie wysyłać spersonalizowane sygnały również za pomocą aplikacji na smartfony.

 Jeden z zespołów zaproponował serwis sprawdzający połączenia w sieciach społecznościowych, które występują wśród pasażerów danego lotu. Inflight Social umożliwił sprawdzenie, czy samolocie przebywają znajomi z Facebooka oraz osoby z kontaktów LinkedIn. Omówiona została także aplikacja UsTwo, która łączy podróżującego z inną osobą, która chce śledzić pasażera samolotu na każdym etapie lotu. Dzięki technologii iBeacons instalowanej na lotniskach możliwe jest dokładne informowanie, gdzie w danej chwili przebywa dana osoba.

Jak informuje WSJ, zwycięzca - zespół UsTwo - otrzymał szansę na rozwijanie swojego projektu w Wearable World Labs incubator oraz możliwość wdrożenia rozwiązania przez American Airlines. Kiedy spotkamy taką technologię na pokładach samolotów?

Komentarze (0)