Zarabianie pieniędzy nie jest proste. Konieczność tworzenia i poprawiania kolejnych dokumentów oraz prowadzenie korespondencji z wieloma klientami jednocześnie odwracają uwagę od głównego celu - rozwoju przedsięwzięcia. Oto 3 programy, które uproszczą proces sprzedaży w startupach.

Większość osób odpowiedzialnych za sprzedaż i komunikację z klientami zmaga się z setkami maili i godzinami rozmów telefonicznych. Kolejnymi etapami, z którymi muszą się zmierzyć jest stworzenie odpowiednich dokumentów, konsultacje, podpisanie umowy. Jak uprościć procedury i sprawić, aby praca w dziale sprzedaży była bardziej efektywna?

 

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Monitorowanie stanu wysłanych maili

Yesware. Ten dodatek do Gmaila umożliwia śledzenie wiadomości, która została wysłana.  Użytkownik otrzymuje powiadomienia jeśli odbiorca otworzy maila, przejrzy załączniki lub kliknie w przesłany link. Aplikacja informuje również o lokalizacji i rodzaju urządzenia,  na jakim została wyświetlona wiadomość. Dodatek oferuje także inne funkcje, m.in. synchronizację z CRM, przypomnienia o oczekujących na odpowiedź mailach. Miesięczny koszt korzystania z tego narzędzia wynosi od 20 do 80 dolarów w zależności od wybranego planu.

Zarządzanie relacjami z klientami

Pipedrive. Efektywny system do zarządzania sprzedażą na każdym etapie. Aplikacja umożliwia połączenie poczty emailowej, co pozwala na automatyczne dodawanie kolejnych wiadomości do odpowiednich wątków. Pipedrive pozwala na  dowolne modyfikacje w zależności od potrzeb organizacji. Interfejs użytkownika jest bardzo prosty i umożliwia edytowanie za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść”. Opłata za miesiąc korzystania z aplikacji przez jednego użytkownika to 9 dolarów.

Systemy CRM powstają także w Polsce. Wśród nich jest Base, który dodatkowo umożliwia wykonywanie połączeń głosowych i ich archiwizację.

Zainteresowanie klienta treścią dokumentu

PandaDoc. Platforma umożliwia uproszczenie udostępniania dokumentów oraz umów online i na urządzeniach mobilnych. Wbudowany system śledzący pokazuje, które slajdy lub strony są najbardziej interesujące dla odbiorcy i na których najdłużej się zatrzymuje – dzięki temu łatwo skrócić prezentację o części, które są pomijane przez odbiorców. PandaDoc umożliwia również szybką akceptację i podpisanie dokumentu.

Na podstawie: http://www.entrepreneur.com/article/235630

Komentarze (0)