Polskie firmy rodzinne coraz lepiej oceniają swoją sytuację ekonomiczną, chociaż ich optymizm jest mniejszy, niż firm z innych krajów europejskich. 

Największym wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć, są rosnące koszty pracy. Firmy oczekują również uproszczenia przepisów podatkowych. Pozytywny jest trend, zgodnie z którym większość polskich przedsiębiorstw rodzinnych planuje inwestycje. Przyczynia się do tego m.in. łatwiejszy dostęp do finansowania.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

„Barometr firm rodzinnych” jest drugą edycją europejskiego badania KPMG przeprowadzanego w wybranych krajach Europy. Polska edycja publikacji powstała we współpracy z Inicjatywą Firm Rodzinnych. Celem badania było poznanie specyfiki działalności firm rodzinnych – problemów, jakie napotykają, zmian, których oczekują oraz strategii, jakie wdrażają w swoich firmach. „Barometr firm rodzinnych” w Europie przeprowadzano metodą wywiadów internetowych (CAWI) w dniach 31 marca – 4 maja 2014 roku. Zebrano 710 odpowiedzi, z czego 132 pochodziło z Polski.

Pełny raport jest dostępny na stronie KPMG.

Komentarze (0)