Miasto Stołeczne Warszawa zajęło drugie miejsce w konkursie Mayors Challenge. Nagrodą było 4 miliony złotych, które zostaną przeznaczone na rozwój projektu Virtualna Warszawa opracowanego przez Ifinity.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

W konkursie Fundacji Bloomberg Philanthropies wzięło udział 155 miast Wśród pięciu miast wyróżnionych w międzynarodowym konkursie znalazła się Warszawa. Nagrodę zapewnił jej projekt Virtualna Warszawa, czyli system nawigujący mieszkańców, w tym osoby z dysfunkcją wzroku. Jest to narzędzie wdrażane w instytucjach publicznych, środkach transportu oraz w przestrzeni kulturalno-turystycznej.

Prosta droga do celu

Virtualna Warszawa jest systemem, który wkrótce umożliwi trafienie do wybranego urzędu, pobranie numerka do kolejki, a także uzyskanie informacji o położeniu autobusu lub tramwaju oraz aktualnych wydarzeniach w mieście. Zastosowana technologia mikrolokalizacji ułatwi załatwianie różnych spraw w instytucjach państwowych m.in. przez nawigację po korytarzach.

System jest przystosowany do użytkowania przez osoby niewidome. Jako osobisty przewodnik umożliwi poruszanie się po zupełnie nowych przestrzeniach oraz udostępni liczne informacje o miejscach, w których będzie znajdował się użytkownik. Virtualna Warszawa będzie wskazywać drogę do miejsca, w którym klient będzie mógł załatwić sprawy urzędowe.

Aplikacja w kolejce

Poza ułatwieniem w zakresie komunikacji Virtualna Warszawa umożliwi efektywne wykorzystanie czasu spędzanego w kolejkach. Po zamówieniu bileciku użytkownik będzie mógł oddalić się od okienka na czas oczekiwania, ponieważ aplikacja powiadomi go o konieczności stawienia się na miejscu w odpowiednim momencie.

Ifinity dotychczas pracowało nad założeniami dla projektu oraz pilotażowym wdrożeniem w komunikacji miejskiej i Stołecznym Centrum Osób Niepełnosprawnych. Plany zespołu nie ograniczają się jedynie do rewolucjonizowania poruszania się po warszawskich budynkach i korzystania ze stołecznego transportu. Kolejnym miastem partnerskim projektu prawdopodobnie zostanie Dubaj, którego władzom podobają się rozwiązania stosowane przez polską firmę.

Komentarze (0)