... ... ...

Dobrze przygotowana strategia pomaga w crowdfundingu

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

17-10-2014

Informacja prasowa

Dzięki finansowaniu społecznościowemu powstało już wiele atrakcyjnych dla internautów projektów. Bardzo często jednak twórcy zapominają, że crowdfunding to nie jest zabawa. Profesjonalne przeprowadzenie kampanii wymaga wielu poświęceń i planów, które nie raz mogłyby zawstydzić nie jedną firmę. Na co należy zwrócić uwagę jeśli planujemy własną kampanię?

Zdjęcie royalty free z Fotolia

 Zbiórki na portalach takich jak Kickstarter, Beesfund czy Wspieram.to pokazują, że o sukcesie nie decyduje przypadek. Najczęściej spektakularnemu sukcesowi w mediach towarzyszą godziny ciężkiej pracy. – mówi Dominika Zabrocka z firmy Wspieram.to.

Na co musimy zwrócić uwagę jeśli chcemy aby nasz projekt zainteresował odbiorców?

Analiza wstępna

Przed rozpoczęciem zbiórki warto sprawdzić, czy projekty o podobnej tematyce nie były już realizowane. To pomoże nam sprawdzić i zarazem da wiedzę czym cechowały się udane realizacje. Dzięki temu będziemy w stanie zoptymalizować projekt, tak aby jak najlepiej zaprezentował nas i nasz pomysł.

Wizerunek projektu

Kampanie crowdfundingowa to przede wszystkim pozytywne skojarzenia. Jeśli chcemy aby fani wpłacili na nasze konto pieniądze musimy wzbudzić w nich pozytywne emocje. Zarówno film promocyjny, styl komunikacji w mediach społecznościowych i wygląd samego projektu ma bardzo duże znaczenie. Musimy opowiedzieć swoją historią tak aby wszyscy chcieli jej słuchać.

Znajdź swoich wspierających

Przed rozpoczęciem zbiórki należy pamiętać o zbudowaniu bazy osób, do których chcmey dotrzeć z naszymi komunikatami. Warto przygotować również listę mediów, blogerów i dziennikarzy, którzy będą zainteresowani naszym pomysłem.

Strategia to podstawa

We wszystkich działań – zwłaszcza w tym związanych z prowadzeniem kampanii najważniejszy jest plan. Nic bardziej nie utrudnia realizacji celu niż chaos i brak organizacji. Ważny jest odpowiedni dobór mediów, opiniotwórców czy serwisów tematycznych. Wysyłkę informacji prasowych można przygotować sobie wcześniej z podziałem na poszczególne działania i dni miesiąca.

Odpowiednie narzędzia kluczem do sukcesu

Musimy pamiętać o odpowiednim doborze narzędzi. Najpopularniejszymi z nich będą na pewno media społecznościowe, konkursy tematyczne, ankiety, motywujące nagrody za wsparcie oraz nowe cele, które będą odblokowane w kolejnych krokach wsparcia. Sam ruch na platformie crowdfundingowej nie zapewni sukcesu.

Wdrażaj wszystkie procesy zgodnie z zaplanowaną strategią

Działaj zgodnie z tym co ustaliłeś ze wspólnikami oraz wspierającymi. Pamiętaj o terminach, które bardzo mocno wpływają na zaufanie do Ciebie i Twojego pomysłu.

Powinniśmy pamiętać, że praca przy projekcie na jednej z platform potrafi absorbować mocniej niż niejedna praca zawodowa. Zawsze bierzmy to pod uwagę planując uruchomienie projektu.

Komentarze (0)