Dzięki finansowaniu społecznościowemu powstało już wiele atrakcyjnych dla internautów projektów. Bardzo często jednak twórcy zapominają, że crowdfunding to nie jest zabawa. Profesjonalne przeprowadzenie kampanii wymaga wielu poświęceń i planów, które nie raz mogłyby zawstydzić nie jedną firmę. Na co należy zwrócić uwagę jeśli planujemy własną kampanię?

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

 Zbiórki na portalach takich jak Kickstarter, Beesfund czy Wspieram.to pokazują, że o sukcesie nie decyduje przypadek. Najczęściej spektakularnemu sukcesowi w mediach towarzyszą godziny ciężkiej pracy. – mówi Dominika Zabrocka z firmy Wspieram.to.

Na co musimy zwrócić uwagę jeśli chcemy aby nasz projekt zainteresował odbiorców?

Analiza wstępna

Przed rozpoczęciem zbiórki warto sprawdzić, czy projekty o podobnej tematyce nie były już realizowane. To pomoże nam sprawdzić i zarazem da wiedzę czym cechowały się udane realizacje. Dzięki temu będziemy w stanie zoptymalizować projekt, tak aby jak najlepiej zaprezentował nas i nasz pomysł.

Wizerunek projektu

Kampanie crowdfundingowa to przede wszystkim pozytywne skojarzenia. Jeśli chcemy aby fani wpłacili na nasze konto pieniądze musimy wzbudzić w nich pozytywne emocje. Zarówno film promocyjny, styl komunikacji w mediach społecznościowych i wygląd samego projektu ma bardzo duże znaczenie. Musimy opowiedzieć swoją historią tak aby wszyscy chcieli jej słuchać.

Znajdź swoich wspierających

Przed rozpoczęciem zbiórki należy pamiętać o zbudowaniu bazy osób, do których chcmey dotrzeć z naszymi komunikatami. Warto przygotować również listę mediów, blogerów i dziennikarzy, którzy będą zainteresowani naszym pomysłem.

Strategia to podstawa

We wszystkich działań – zwłaszcza w tym związanych z prowadzeniem kampanii najważniejszy jest plan. Nic bardziej nie utrudnia realizacji celu niż chaos i brak organizacji. Ważny jest odpowiedni dobór mediów, opiniotwórców czy serwisów tematycznych. Wysyłkę informacji prasowych można przygotować sobie wcześniej z podziałem na poszczególne działania i dni miesiąca.

Odpowiednie narzędzia kluczem do sukcesu

Musimy pamiętać o odpowiednim doborze narzędzi. Najpopularniejszymi z nich będą na pewno media społecznościowe, konkursy tematyczne, ankiety, motywujące nagrody za wsparcie oraz nowe cele, które będą odblokowane w kolejnych krokach wsparcia. Sam ruch na platformie crowdfundingowej nie zapewni sukcesu.

Wdrażaj wszystkie procesy zgodnie z zaplanowaną strategią

Działaj zgodnie z tym co ustaliłeś ze wspólnikami oraz wspierającymi. Pamiętaj o terminach, które bardzo mocno wpływają na zaufanie do Ciebie i Twojego pomysłu.

Powinniśmy pamiętać, że praca przy projekcie na jednej z platform potrafi absorbować mocniej niż niejedna praca zawodowa. Zawsze bierzmy to pod uwagę planując uruchomienie projektu.

Komentarze (0)