... ... ...

Szwedzko-polski startup Foap pozyskał 2,3 miliona dolarów

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

08-12-2014

Informacja prasowa

Foap - aplikacja fotograficzna i marketplace bazująca na treści tworzonej przez użytkowników (ang. user-generated content), pozyskała dodatkowe 2,3 miliona dolarów inwestycji. 

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Główni inwestorzy to CEO i Co-Founder VaynerMedia, Gary Vaynerchuk; Upshot Chairman i Protagonist LLC Partner, Jordan Rednor; CNN Worldwide President, Jeff Zucker; i CEO Delivery Hero, Niklas Ostberg. Vaynerchuk, Rednor, Zucker i Ostberg dołączają do Komitetu Doradczego ze skutkiem natychmiastowym. Inwestycja zwiększa całkowite finansowanie Foapa, który jest w trakcie pozyskiwania rundy A, do ok. 5 mln dolarów. 

Będąc jednym z pierwszych użytkowników platformy znam wartość dostarczaną przez Foapa z pierwszej ręki - mówi Vaynerchuk. - Tworząc marketplace z autentyczną fotografią tworzoną przez użytkowników Foap oferuje markom prawdziwe zdjęcia za ułamek ceny tradycyjnej fotografii, ale ze znacznie większym stopniem zaangażowania. CEO Foapa, David Los, odpowiada na ważną potrzebę rynku I jestem bardzo podekscytowany że mogę być częścią przyszłości tej firmy.

Od momentu powstania w 2012 roku, Foap zgromadził aktywną społeczność ok. 500 000 użytkowników ze średnią ilością 30 000 zdjęć wrzucanych każdego tygodnia. Platforma jest regulowana przez własną społeczność – użytkownik musi ocenić pięć zdjęć oraz otrzymać pozytywne oceny własnych zdjęć aby móc zacząć sprzedawać. Marki mają możliwość uruchomienia crowdsourcingowej kampanii związanej z konkretnym briefem – zwanej Foap Mission. Foap uruchomił ok 200 misji dla marek z listy Fortune 500 I wiodących agencji marketingowych podczas dwóch ostatnich lat.

Razem z eksplozją aktywacji marek w social media, Foap jest unikalną usługą łączącą marki z nowym, dynamicznym źródłem autentycznej fotografii: milionami użytkowników smartphonów. - Komentuje Rednor. - Oczekujemy, że Foap stanie się prawdziwym globalnym fenomenem,  przekraczającym granice i kultury by dostarczać prawdziwe obrazy ze świata, który nas otacza.

Przed najnowszą rundą finansowania, Foap zabezpieczył prawie 2.5 mln dolarów od takich podmiotów jak szwedzki VC Industrifonden, Maxwell Ventures i od Rolanda Zellera (twórcy największego szwajcarskiego portalu o podróżowaniu – travel.ch). Maxwell Ventures I Zeller przyłączyli się również do obecnej rundy finansowania. 

Dostęp do wiedzy i silnej sieci kontaktów naszych inwestorów pozwala nam przyspieszyć jeszcze bardziej I dać wartość dla fotografów I kupujących zdjęcia na całym świecie. Pracujemy bardzo ciężko I pozyskanie takiego składu inwestorów jest dla nas mocnym potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku - mówi David Los, twórca I CEO Foap.

Komentarze (0)