Dron Academy – zajmująca się wykorzystaniem statków bezzałogowych do celów komercyjnych – pozyskała od 34 inwestorów kwotę 121,100 tys. PLN w zamian za 35% udziałów w ciągu 90 dni prezentacji swojej oferty na platformie crowdfundingu udziałowego Crowdcube.pl.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. wikimedia.org

Jest to pierwszy projekt, który skorzystał z międzynarodowej skali działania platformy Crowdcube. Projekt był prezentowany na polskiej i szwedzkiej stronie portalu, dzięki czemu pozyskał inwestorów krajowych, jak również 5 ze Szwecji i 2 z Hiszpanii. Jednocześnie Dron Academy zanotowała tzw. overfunding, tj. zebrała więcej środków finansowych niż planował pozyskać dla niej właściciel projektu, Wojciech Brodziak. Crowdcube planuje kontynuować współpracę zagraniczną z europejskimi oddziałami spółki przy pozyskiwaniu funduszy dla kolejnych projektów.

O dużym sukcesie projektu zadecydowały trzy równorzędne czynniki. Po pierwsze, ogromne zainteresowanie wykorzystaniem dronów do celów komercyjnych. Po drugie, niesamowita motywacja właściciela projektu i jego modelowe promowanie Dron Academy w sieci, tradycyjnych mediach i na spotkaniach z potencjalnymi inwestorami. I w końcu międzynarodowa skala działania Crowdcube.  W przyszłości jesteśmy gotowi w podobny sposób szukać inwestorów dla innych spółek. Wartością dodaną dla Dron Academy są pierwsze zapytania o gotowość wykonania przez nią zleceń dla klientów zagranicznych - powiedział Radosław Ziętek, prezes Crowdcube Polska.

Dron Academy wykorzystuje drony, tj. statki bezzałogowe do filmowania i fotografii z powietrza.  Pozyskane na Crowdcube.pl środki planuje przeznaczyć na rozszerzenie działalności o tworzenie ortofotomap 2D i 3D m.in. dla budownictwa, rolnictwa oraz przemysłu. W dalszych planach przedsiębiorstwa jest stworzenie statku bezzałogowego, który wykonywałby swoją pracę w autonomiczny sposób, tj. przekazywał zdobyte informację bezpośrednio do klienta.

Komentarze (0)