... ... ...

Flirt w wersji mobile. Trendy w randkach online

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

06-02-2015

Informacja prasowa

Korzystanie z randek internetowych staje się coraz bardziej powszechne oraz społecznie akceptowalne, a tabu z tym związane zanika. Przemysł randek online na świecie wart jest więcej niż 4 miliardy dolarów. Właściciele portali randkowych ciężko pracują nad tym, aby móc zaoferować swoim użytkownikom jak najbardziej spersonalizowane, bezpieczne i udane doświadczenia, dlatego też rynek ten znacząco wzrasta. W USA ponad jedna trzecia małżeństw poznała się w Internecie, w Europie natomiast każdego miesiąca strony randkowe odwiedzane są przez około 49 milionów użytkowników.

Fot. DeathtoStock

Najbardziej pracowitym miesiącem dla platform randkowych jest styczeń. Potwierdzają to, m.in. dane na temat rejestracji użytkowników na portalu eDarling, których liczba w pierwszych trzech tygodniach miesiąca wzrosła o 84% w porównaniu z tym samym okresem w grudniu. Co więcej, tak jak i w poprzednich latach, w lutym spodziewany jest wzrost aktywności na stronach randkowych, a to właśnie z powodu większej liczby zarejestrowanych użytkowników.

Trendy obecne w świecie randek internetowych w 2015 roku

1. Styl pisania wiadomości

Używanie aplikacji internetowych, czatów na platformach społecznościowych itp. w naturalny sposób prowadzi do skróconej i lakonicznej komunikacji. Mówiąc prościej, coraz mniej osób poświęca czas na pisanie długich, przemyślanych maili. Lekki i bezpośredni styl wiadomości wygrywa z tradycyjną pocztą elektroniczną. Zdaniem Katarzyny Borkowskiej językoznawczyni z Uniwersytetu Gdańskiego:

W komunikacji internetowej dialogowość, spontaniczność i sytuacyjność kontaktu wpłynęły na dążenie do minimalizacji wysiłku i upraszczania języka...

2. Zdjęcia

Pomimo że zdjęcie profilowe pozostaje najważniejszym sposobem zaprezentowania siebie innym, korzystanie z portali społecznościowych staje się ważnym narzędziem do ukazywania swojej osobowości. Konta na takich platformach jak Facebook, Twitter czy Instagram są coraz częściej powiązane z profilami na stronach randkowych, co pozwala innym mieć lepszy wgląd w życie osobiste pozostałych użytkowników. Ludzie rejestrujący się na serwisach randkowych oczekują przede wszystkim uczciwości i autentyczności ze strony ich potencjalnych partnerów, a zaufanie często zaczyna się od obejrzenia dołączonych zdjęć. Dlatego też w 2015 roku odpadają zdjęcia nienaturalne i robione na pokaz, poza tym nie do przyjęcia są też grupowe fotografie, selfie czy takie, które zbyt wiele odsłaniają.

3. Rozwój niszowych randek internetowych

Strony randkowe starają się oferować swoim użytkownikom jak najdokładniej sprecyzowane kryteria wyszukiwania potencjalnego partnera. Ludzie nie mają czasu ani ochoty na to, by przeszukiwać tysiące niepasujących profili, dlatego profesjonalne portale randkowe skupiają się na usprawnianiu swoich metod dopasowania. I choć niektóre aplikacje randkowe oferujące przeglądanie setek profili

użytkowników są bardzo popularne, to ich wadą jest na pewno to, że wybór partnera oparty jest na bardzo powierzchownym kryterium. Poza tym cel korzystania z tego typu ‘randek’ jest najczęściej jasny od początku – jednonocna znajomość.

Dlatego też powstaje coraz więcej wyspecjalizowanych stron randkowych skierowanych do ludzi o podobnych zainteresowaniach, wykształceniu, wyznaniu, stylu, wieku, do osób, które szukają długotrwałego związku i do tych, którzy pragną jedynie relacji platonicznej.

4. Większe szanse dla rozwiedzionych i samotnych rodziców

Wraz z rosnącą liczbą rozwodów oraz rozstań zwiększa się również liczba samotnych rodziców. Jeszcze kilka lat temu posiadanie dziecka z poprzedniego związku było czynnikiem, który mógł utrudniać poznanie kogoś nowego i wejście w nową relację. Jednak według danych eDarling.pl procent użytkowników, którzy byliby skłonni umówić się z samotnym rodzicem wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat z 48% aż do 70%.

5. Rok uczciwości

W przeszłości randki internetowe kładły nacisk przede wszystkim na prezentowanie jak najlepiej przygotowanych profili użytkowników. Były one traktowane jako pewnego rodzaju życiorys z listą zalet, upodobań i zainteresowań. W 2015 roku najważniejsza będzie szczera i uczciwa autoprezentacja. Kłamstwo nie przynosi najlepszych rezultatów, na pewno nie na dłuższą metę. Na to wskazuje ankieta przeprowadzona przez portal eDarling.pl, w której niemal 70% pytanych nie chciałoby związać się z kimś, kto podał na swoim profilu informacje nieprawdziwe.

6. Randki mobilne na pierwszym miejscu

Aplikacje, dzięki którym użytkownicy mają dostęp do swojego profilu na portalu, stają się coraz bardziej popularne. Ułatwiają one korzystanie z konta, ponieważ umożliwiają zalogowanie się, np. w celu sprawdzenia nowych wiadomości, kiedykolwiek i gdziekolwiek, za pomocą smartphona. Udowodniono również, że 4 na 5 użytkowników portali randkowych woli korzystać z mobilnej wersji strony niż tej tradycyjnej. 

Źródło: www.edarling.pl

Komentarze (0)