Positionly pozyskuje 2 miliony złotych na rozwój

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Fundusze Xevin Investments, Protos.vc oraz niemiecki Point Nine Capital zainwestowały 2 mln złotych w odnoszące sukcesy na rynkach światowych Positionly, podnosząc tym samym łączną kwotę inwestycji w ten polski start-up do wysokości 5 mln złotych.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Positionly to analityczne narzędzie służące do monitorowania i optymalizacji pozycji witryn internetowych w wyszukiwarkach. To specjalistyczne narzędzie jest z jednej strony przeznaczone dla bardzo wymagającego klienta, z drugiej – jest na tyle przyjazne w obsłudze, że swobodnie mogą korzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy nie posiadający wcześniejszego doświadczenia w zakresie SEO.

Poza monitoringiem pozycji stron, Positionly pozwala na analizę konkurencji (sprawdza m.in. odległość, jaka dzieli biznes od zajęcia pozycji lidera w danej branży) oraz dogłębną analizę linków zwrotnych (podając m.in. informację o tym jak dany link wpływa na wysokość pozycji witryny). Ponadto, narzędzie dokonuje oceny optymalizacji strony, wskazując na ewentualne błędy, które mogą spowodować gorszą widoczność w wyszukiwarkach.

Najważniejsze – wyróżnić się

Na tle konkurencji, narzędzie wyróżniają takie cechy, jak: prostota i intuicyjność obsługi czy monitorowanie pozycji w wielu wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing, Yahoo, Yandex). Positionly udostępnia także darmowe aplikacje mobilne na systemy Android i iOS, które umożliwiają możliwość monitorowania pozycji stron z dowolnego miejsca i w każdej chwili. Obecnie narzędzie jest dostępne w 8 językach.

– W ciÄ…gu zaledwie dwóch lat Positionly.com zaczÄ…Å‚ generować milionowe obroty, a z roku na rok zalicza stuprocentowy wzrost zarówno w liczbie pozyskanych klientów, jak i w wysokoÅ›ci przychodów. JesteÅ›my pewni, że jest to trafiona inwestycja – mówi Marek Rusiecki, CEO funduszu Xevin Investments. – Od poczÄ…tku dziaÅ‚alnoÅ›ci pozyskaliÅ›my kilka tysiÄ™cy klientów. Ok. 80% z nich pochodzi spoza Polski. W tej chwili jesteÅ›my obecni na ponad 60 rynkach i szykujemy siÄ™ do podboju kolejnych. Z maÅ‚ej, kilkuosobowej firmy uroÅ›liÅ›my do kilkudziesiÄ™cioosobowego zespoÅ‚u specjalistów – mówi Grzegorz Kazulak, zaÅ‚ożyciel Positionly.

Na rodzimym rynku Positionly zdobyło zaufanie tak znakomitych marek jak: GoldenLine, Vistula, W. Kruk, PayLane, 5.10.15., ZnanyLekarz, Pure Jatomi Fitness, Domiporta, eRecruiter, InFakt czy Oferteo. Positionly jest drugą, po software housie o nazwie El Passion, firmą założoną przez Grzegorza Kazulaka, która w krótkim czasie osiągnęła wielomilionowe przychody.