MasterCard inwestuje w rozwój e-commerce

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

Firma MasterCard ogłosiła nowy program skierowany do przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Tylko w 2015 r. na wsparcie polskich e-sklepów przeznaczy 4 mln zł, by promować płatności kartowe w internecie.

fot. materiały prasowe

Z ogłoszonego przez MasterCard Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego mogą skorzystać wszystkie zarejestrowane w Polsce sklepy internetowe, udostępniające na swoich stronach płatności kartami z logo MasterCard, Maestro oraz za pośrednictwem elektronicznych portfeli MasterPass. W ramach wsparcia, przedsiębiorcy otrzymają 0,6% wartości transakcji dokonanych za pomocą produktów MasterCard. 

W internecie króluje gotówka przy odbiorze 

Obecnie wśród polskich klientów e-sklepów najpopularniejszą metodą pozostaje płatność przy odbiorze, z której korzysta 57% kupujących. Transakcje kartowe stanowią natomiast ok. 7%. Wskaźniki te znacznie odbiegają od średnich w Europie Zachodniej, gdzie znaczna część internautów zdążyła się przekonać do płatności kartą w sieci. We Francji jest to aż 76%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43% internautów. MasterCard chce spopularyzować tę metodę także w Polsce, wspierając przy tym dalszy, dynamiczny wzrost krajowego sektora e-commerce. 

Inwestycja w rozwój e-commerce

Według ostrożnych szacunków, polski rynek e-commerce w ubiegłym roku przekroczył wartość 30 mld zł, a w sieci działa ok. 13 tys. e-sklepów. Na drodze ich dalszego rozwoju MasterCard dostrzega jednak kilka wyzwań, w tym także, związane z kwestiami płatności. Popularne w naszym kraju płatności za pobraniem, oznaczają bowiem dla przedsiębiorców dłuższy czas oczekiwania na środki i ograniczają możliwość skutecznego wyjścia na rynki zagraniczne, gdzie klienci przywykli już do płatności elektronicznych. By przekonać polskich e-handlowców do wprowadzenia nowych metod płatności, MasterCard zainicjował Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, zapraszając do udziału w nim wszystkie polskie sklepy internetowe, które zdecydują się na udostepnienie płatności kartami MasterCard, Maestro oraz poprzez globalną platformę MasterPass. Kwota wsparcia, jaką można otrzymać przystępując do programu pokrywa bowiem większość kosztów obsługi tego typu transakcji. Łączna kwota, jaką firma przeznaczy na wsparcie przedsiębiorców w 2015 roku to cztery miliony złotych. Program obejmie także płatności dokonane w roku 2016, a budżet na ten okres zostanie ustalony wraz z końcem mijającego roku. 

Elektroniczny portfel na karty

Również rosnąca liczba klientów korzystających z kanałów mobilnych sprawia, że sklepy internetowe muszą dostosować się do ich oczekiwań, maksymalnie upraszczając procedurę zakupu. Klienci korzystający ze smartfonów i tabletów zdecydowanie częściej porzucą koszyk, jeśli będą zmuszeni np. do wprowadzania numerów rachunków bankowych, czy każdorazowego podawania adresu dostawy. Odpowiedzią MasterCard na ten trend jest globalna platforma MasterPass, która już zdobyła popularność w kilkunastu krajach świata. Umożliwia ona zapisanie danych z dowolnej karty kredytowej, debetowej i przedpłaconej oraz domyślnego adresu dostawy zakupów z sieci. Korzystanie z portfela MasterPass jest w pełni bezpieczne i wygodne – użytkownik może dokonać płatności za pomocą dowolnego urządzenia. 

Tak skonstruowany program, może zachęcić wielu polskich e-przedsiębiorców do wypróbowania nowych form płatności, zwłaszcza w obliczu ostatniej obniżki opłat interchange, pobieranych przy płatnościach kartowych. Od końca stycznia wynoszą one 0,2% dla kart debetowych i 0,3% dla kart kredytowych, co w połączeniu z oferowanym przez MasterCard wsparciem, pozwala zminimalizować koszt obsługi kart w e-sklepach.