Od czasu ubiegłorocznego wejścia na Nowojorską Giełdę Papierów Wartościowych, Grupa Alibaba zwiększa swoje zainteresowanie startupami. Niedawno pisaliśmy o tym, jak wspierana przez nią spółka stojąca za aplikacją do zamawiania taksówek w Chinach - Kuaidi, połączyła się z konkurentem Didi Dache, by razem walczyć z Uberem. Dziś informujemy o kolejnej inwestycji w ciekawe przedsięwzięcie. 

fot. kaboompics.com

Według pogłosek Snapchat warty 15 mld $

Jak donoszą dwa źródła powiązane ze stronami, Alibaba zainwestowała dwieście milionów dolarów w Snapchata. WSJ przypomina, że w lipcu ubiegłego roku, doszło do spotkania między dyrektorami inwestycyjnymi Alibaby i Snapchata. Wtedy media studziły informacje o rzekomej współpracy. Dziś wiemy, że spotkanie było owocne, bo prawdopodobnie zakończyło się inwestycją. Do tego nie mamy pewności, bo żadna ze stron nie chce komentować doniesień mediów.

Dla przypomnienia, Snapchat to aplikacja społecznościowa, która swój sukces opiera na przesyłaniu zdjęć między użytkownikami. Usługa ta może nie wydawać się wyjątkowa, ale nie zapominajmy, że wyróżnia ją krótkotrwałość przesyłanych zdjęć, które znikają po kilku sekundach. Dzięki temu internauci mogą wysyłać sobie różne fotografie i mieć pewność, że nie zostaną zapisane w aplikacji. Jak donoszą kolejne pogłoski z programu korzysta już blisko sto milionów użytkowników. Być może to przekonało do inwestycji Alibabę.

Nie zawsze chętny na współpracę

Program na telefony, stworzony przez Evana Spiegela, od dawna wzbudzał zainteresowanie wśród największych inwestorów. Półtora roku temu pisaliśmy o odrzuconej propozycji akwizycji aplikacji. Facebook miał wtedy zaproponować twórcom miliard dolarów za akwizycję. Ci jednak nie byli zainteresowani sprzedażą swojego projektu. Wtedy zespół Marka Zuckerberga potroił sumę akwizycji, ta jednak ponownie nie spotkała się z zainteresowaniem młodych przedsiębiorców.

Snapchat powstał w 2011 roku. W projekt dotychczas zainwestowali: General Catalyst Partners, Lightspeed Venture Partners, SV Angel, Benchmark, Institutional Venture Partners, Coatue Management LLC i DST Global. Po ubiegłorocznej inwestycji Yahoo Inc. i funduszu venture capital Kleiner Perkings Caufield & Byers, wartość spółki wzrosła do 10 miliardów dolarów. Dzisiaj, uznając opisywaną inwestycję, wycena spółki może osiągnąć 15 miliardów dolarów.

Komentarze (0)