... ... ...

Coraz więcej z nas odwiedza e-drogerie i e-perfumerie

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

16-03-2015

Informacja prasowa

W ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba odwiedzających e-drogerie i e-perfumerie. Chcesz wiedzieć, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich internautów? Według danych z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”, perfumy i kosmetyki to kategoria produktów, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność wśród konsumentów robiących zakupy online.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. kaboompics.com

Gemius postanowił sprawdzić, które e-drogerie cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników sieci. Analiza objęła najnowsze dane z grudnia 2014 roku oraz z grudnia 2013 roku. Okazało się, że w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyło się zainteresowanie drogeriami internetowymi. W grudniu 2014 roku odwiedziło je 1,9 mln użytkowników sieci (9 proc. wszystkich internautów w wieku 7+), podczas gdy w grudniu poprzedniego roku sklepy te przyciągnęły 0,9 mln internautów (4 proc.).

Kolejnym wynikiem badania było to, że spośród analizowanych stron WWW największą popularnością w grudniu cieszyła się strona Douglas.pl. Odwiedziło ją wówczas 480 tys. internautów. Niewielu mniej (420 tys.) użytkowników sieci gościło wtedy na stronie Sephora.pl. Zestawienie trzech najpopularniejszych w Polsce drogerii internetowych zamyka strona Iperfumy.pl, którą w grudniu 2014 roku odwiedziło 370 tys. użytkowników sieci.

Sklepy wielobranżowe konkurencją dla e-drogerii?

O przyczynach dwukrotnego zwiększenia się liczby internautów odwiedzających e-drogerie w ciągu roku mówi Maciej Milewski, doradca biznesowy firmy Gemius. - Wzrost ten jest spowodowany głównie inwestycjami w sprzedaż internetową największych sieci drogeryjnych, takich jak Douglas czy Sephora. Wpływa na to również wzrost liczby sklepów internetowych, które oferują produkty z tego asortymentu - uważa ekspert.

Zdaniem doradcy biznesowego coraz więcej e-sklepów, które do niedawna były znane z wąskiej specjalizacji, rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży kosmetyki i perfumy. - Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, co stanowi istotne wyzwanie dla mniejszych e-drogerii i e-perfumerii - podsumowuje Maciej Milewski z firmy Gemius.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.

Komentarze (0)