Projekt warszawskiego zespołu ma ułatwić życie mieszkańcom dostarczając im wodę pitną oraz bezpłatny internet. Za pomocą technologii geolokalizacji przy wykorzystaniu mikroBTS, używanego przez telekomy i zamontowanej w dystrybutorze wody iStation, ułatwi kontakt z odbiorcami zapewniając im szereg benefitów. Tak według twórców może wyglądać Warszawa za pięć lat.

fot. materiały prasowe

Pomysł na iStation, nowoczesny dystrybutor wody, z którego mogą korzystać również niepełnosprawni, powstał w 2013 roku, kiedy to Marek Kaczmar dostrzegł potencjał tego typu stacji. Nie miał jednak początkowo głównej idei, która byłaby naturalnym motorem napędowym. - Zacząłem zatem budować projekt totalnie od końca - mówi pomysłodawca iStation. Zazwyczaj startup zaczyna się od idei i kończy na monetyzacji. Kaczmar najpierw znalazł model biznesowy, a później powstała idea, którą do niego dopasował. Jakie korzyści ma ona przynieść odbiorcom?

Rozmowy przy dystrybutorze wody

- Nie łączymy jedynie wody z WiFi - tłumaczy Marek Kaczmar. - iStation daje możliwość szeroko rozumianej komunikacji z urządzeniami mobilnymi. Władze miasta będą mogły komunikować się z mieszkańcami Warszawy w ważnych kwestiach, nt. istotnych zmian czy sytuacji panujących w danej chwili na terenie miasta stołecznego - dodaje. Projekt jest też otwarty na właścicieli korporacji, którzy będą mogli wykorzystywać iStation nie tylko w celu zapewnienia pracownikom świeżej wody i dostępu do darmowego WiFi, ale do komunikacji z nimi.

- Dla nas, iStation, to przede wszystkim prospołeczny projekt, który uzupełni w infrastrukturze naszego miasta brak szybkiego i wygodnego dostępu do zdatnej do picia wody oraz zapewni szybki dostęp do bezpłatnego internetu. Biegacze rowerzyści i przechodnie. To dla nich jest iStation. A nowa platforma komunikacji ma wprowadzić Warszawę w 2020, bo to dzięki niej iStation zapewni szereg benefitów, z których każdy będzie mógł korzystać - przekonuje Marek Kaczmar.

Chcąc realizować projekt w skali globalnej, zespół musi zebrać siedem milionów dolarów od użytkowników IndieGoGo. Choć wie, że to duża kwota i są małe szanse na osiągnięcie celu kampanii crowdfundingowej, traktuje ją jako rodzaj promocji i sposób na zbadanie zainteresowania. Marek Kaczmar przekonuje również, że chce zwrócić uwagę opinii publicznej, dzięki czemu pozyskać globalnego partnera. Ci, dzięki uruchomieniu kampanii, zaczęli się już zgłaszać. Może przekonało ich partnerstwo z Urzędem Miasta Warszawa?

Sposób na komunikację z mieszkańcami

Pierwszy rok realizacji projektu upłynął na eliminowaniu błędów, zagrożeń i szlifowaniu tego jak finalnie iStation ma wyglądać oraz jakie funkcje spełniać. - Mając już tak dopracowany projekt, zgłosiliśmy się do władz miasta stołecznego Warszawy - opowiada Kaczmar. Po konsultacjach z biurem dowiedzieli się, że samo przygotowanie kwestii formalno-prawnych przedsięwzięcia potrwa rok. Dlatego przez dwanaście miesięcy uwagę skupili głównie w tym obszarze, dopiero później zaczęli szukać inwestora strategicznego.

 Na zdjęciu Marek Kaczmar, CEO i pomysłodawca iStation | fot. Adam Plu

W 2014 roku zespół rozpoczął pierwsze rozmowy z kilkoma “znaczącymi na polskim rynku inwestorami oraz funduszami kapitałowymi”. Dziś, po dwóch latach pracy, świadomy i w pełni zabezpieczony od strony prawnej, ujawnił projekt, który można wesprzeć na IndieGoGo.com. W kampanii możemy przeczyać do czego miastu, jak i mieszkańcom przyda się iStation. Urzędy Miast i korporacje za pośrednictwem iStation, a własciwie technologii mikroBTS, wykorzystywanej przez telekomy do “siania” zasięgu, chcą ułatwić komunikację z odbiorcami.

Śmiały cel daleki od realizacji

Dzięki zachęcie w postaci darmowej wody, bezpłatnego dostępu do internetu, iStation pozwoli na swobodne wysyłanie użytkownikom komunikatów, np. związanych z zagrożeniami w mieście. Wspomniana technologia mikroBTS ma wprowadzić m.in. Warszawę w 2020 rok, bo nowa platforma komunikacji jeszcze bardziej niż dziś ułatwi kontakt z mieszkańcami. Dzięki niej, zwiększy się obszar dostępu do darmowego internetu, tym samym możliwości dotarcia do większej ilości mieszkańców, a w przypadku korporacji, pracowników.

Kampania warszawskiego zespołu iStation, którego członkowie to: Marek Kaczmar, CEO, Piotr Ostanek Project Director, Aleksandra Mińska, Business Development, Katarzyna Okinczyc, Designer, Andrew Amud, IT oraz Piotr Morawski, Account Executive ruszyła 10 marca. Jej celem jest pozyskanie finansowania na rozwój i ekspansję pierwszych na świecie stacji wody pitnej połączonej z routerem wifi i nową platformą komunikacji mobile.

Komentarze (0)