Krakowski startup International Coupons, do którego należy projekt kodyrabatowe.pl i rosyjski Moipromokody.ru rozszerza działalność na rynku e-commerce o kolejne państwa zza wschodniej granicy Polski. Firma uruchamia platformę z kodami rabatowymi na Ukrainie i Białorusi.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Tańsze transakcje na Ukrainie i Białorusini dzięki kuponom

Uruchomione przez International Coupons serwisy – Picodi.com.ua i Picodi.by – pomogą obywatelom Ukrainy i Białorusi w dokonywaniu tańszych zakupów. Powstałe platformy będą informować swoich użytkowników o najciekawszych promocjach i oferować kupony rabatowe, które będzie można wykorzystać podczas transakcji dokonywanych w sklepach internetowych. W tym celu wystarczy pobrać odpowiedni kupon z witryny internetowej, którym następnie można posłużyć się i uzyskać niższą cenę w e-sklepie.

Szymon Dobosz, CEO Interational Coupons twierdzi, że rynek e-commerce na Ukrainie ma się dobrze, bo jak podaje jego wartość mierzona w hrywnach wzrosła o 30 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, aż 40 proc. Ukraińców robi zakupy używając w tym celu smartfonów. Powyższe dane potwierdzają fakt, że rynek zakupów online za wschodnią granicą Polski jest w dobrej kondycji mimo że sytuacja polityczna Ukrainy wciąż jest napięta.

Ukraińcy i Białorusini kupują podobnie jak obywatele Rosji

Preferencje zakupowe mieszkańców słowiańskich państw są do siebie podobne. Dlatego Szymon Dobosz przewiduje, że obywatele Ukrainy i Białorusi chętnie będą kupować sprzęt RTV/AGD, bilety lotnicze, odzież i obuwie. Czemu akurat takie towary? Jak twierdzi, sytuacja będzie podobnie kształtować się jak w Rosji, której obywatele skłonni są do korzystania głównie z kuponów rabatowych dedykowanych właśnie tym grupom dóbr.

Powstały w 2013 roku Polski startup rozwija się dynamicznie czego dowodzi globalny zasięg działania. Usługi krakowskiej spółki dostępne są w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Północnej. W ostatnim kwartale International Coupons uruchomiło serwisy w Australii, RPA i Singapurze. W rodzimej Polsce, z usług oferowanych przez kodyrabatowe.pl skorzystało ok. 3,3 miliona Polaków.

Komentarze (0)