Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz czy wypali? Przeprowadź badanie klientów za pomocą bezpłatnego narzędzia “Testuj Pomysł” od ING

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

“Testuj Pomysł” to platforma do profesjonalnego badania potencjalnych klientów. Za jej pomocą każdy początkujący przedsiębiorca może zadać pięć pytań grupie stu dwudziestu ankietowanych. To świetne narzędzie, które pozwoli dowiedzieć się więcej na temat potrzeb klientów i przygotować lepszy produkt.

Advertisement

Jeszcze kilkanaście lat temu początkujący przedsiębiorcy przeprowadzali badania konsumentów w wąskim gronie przyjaciół i znajomych. Ci, którzy chcieli jednak dowiedzieć się więcej na temat potencjału swojego pomysłu na biznes, musieli na rozmowy z klientami poświęcić sporo czasu. Dziś realizację takiego profesjonalnego badania rozpoczniemy w kilka minut, za darmo.

A to wszystko dzięki narzędziu “Testuj Pomysł”. Jak z niego skorzystać? Wystarczy, że zarejestrujemy się na tej stronie, potwierdzimy rejestrację poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, który dostaniemy na mejlu i zalogujemy się do panelu. Pozostanie nam przygotowanie krótkiego opisu naszej firmy, opisanie pomysłu na biznes i opracowanie pięciu pytań, które trafią do ankietowanych.

Jeśli nie mamy pomysłu na to, o co warto zapytać potencjalnych klientów, możemy skorzystać z gotowych szablonów. Wiedza pozyskana od badanych jest nieoceniona i pomoże usprawnić nasz produkt czy usługę tak, by lepiej odpowiadały na potrzeby klienci klientów.

Na stronie “Testuj Pomysł” znajdziemy przykładowe pytanie. Przedsiębiorca Piotr zapytał o to, jaki rodzaj promocji w nowej księgarni zachęciłby badanych do zakupu. Aż 50% z nich odpowiedziało, że przekonałby ich upust na zakupy w wysokości 25%. 30% opowiedziało się za odpowiedzią B, która brzmiała: “3 produkty za cenę 2”, a 15% za zniżką w wysokości 50% na kolejne zakupy. Tylko 5 % chciałoby uzyskać bon na zakup piątej książki gratis.

Czego dzięki temu pytaniu dowiedział się Piotr? Że najwięcej klientów przyciągnie promocja w postaci 25% upustu na wszystkie książki. Przeprowadzenie szybkiego badania zapewne pozwoliło mu efektywniej pozyskać pierwszych klientów. Jeśli i Ty masz obawy przed porażką premiery swojego produktu, zapytaj potencjalnych klientów o to, jak powinna ona wyglądać.

Narzędzie przygotowane przez zespół ING Bank Śląski ma jeszcze jedną zaletę. Pozwala zadać aż pięć pytań, co pozwala głębiej zbadać temat i dowiedzieć się więcej temato ankietowanych. Biorąc przykład Piotra, który otwiera swoją pierwszą księgarnię, może on dopytać jaka kategoria książek interesuje klientów najbardziej, a nawet, którą serię książek poleciliby swoim znajomym. Do czego Piotr może wykorzystać tę wiedzę?

Do zrozumienia potrzeb klientów. Jeśli większość ankietowanych zwróci się ku kryminałom, serii Remigiusza Mroza czy Katarzyny Bondy, powinny one stać w najlepiej widocznym miejscu. To sprawi, że potencjalni klienci łatwo znajdą ulubione książki, a obok nich propozycje zakupów z kategorii “Kryminał”. Klienci, którzy łatwo znajdą polecane książki chętniej podejmą decyzję o zakupie. Tym bardziej, że książki będą z 25% zniżką.

Narzędzie “Testuj Pomysł” jest dostępne dla każdego, nie tylko dla klientów ING Bank Śląskiego. Wystarczy adres e-mail i hasło do konta, z poziomu którego będziemy mieli wgląd do przeprowadzonego badania. Więcej na temat narzędzia „Testuj pomysł”, dowiecie się z tej strony.