Obecnie niemal każdy biznes opiera się na technologiach, bez których nie istniałoby wiele prężnie działających firm. I nie chodzi tu jedynie o linie produkcyjne, dzięki którym zmechanizowane zostały przedsiębiorstwa.

Aplikacje mobilne, chmura obliczeniowa, digital signage czy systemy POS to technologie jutra, które już dziś zmieniają rynek i otwierają całkiem nowe możliwości. Zatem jak wpłyną na biznes? Czy szykuje się prawdziwa technologiczna rewolucja?

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com

Według raportu „Information Generation: Transforming The Future, Today” aż 96% przedstawicieli zagranicznych i 95% polskich przedsiębiorstw uważa, że innowacje techniczne, którymi są urządzenia mobilne, chmura obliczeniowa, analityka danych czy sieci społecznościowe przyniosły nowe oczekiwania klientów i na zawsze zmieniły reguły prowadzenia biznesu. Podobne wnioski można wysunąć analizując raport „Pokolenie informacji: cyfrowa transformacja biznesu”. Z obydwu raportów wynika, że najbardziej na biznes wpłynęły technologie mobilne, a zaraz po nich chmura obliczeniowa (49%).

Co więcej, według raportu „Ricoh i The Economist Intelligence Unit (EIU)” do 2020 roku przedsiębiorstwa będą musiały być znacznie bardziej „przejrzyste”. Dzięki technologiom ciężko będzie im ukryć niską jakość, zawyżoną cenę czy zastosowane technologie.

Czy technologie zmienią biznes?

Od niedawna można zaobserwować duży wzrost zainteresowania rozwiązaniami technologicznymi dla biznesu. Mają one nie tylko duży wpływ na samą działalność, ale i na sposób jej prowadzenia. Dzięki wdrożeniu takich rozwiązań, jak mobilność, cloud computingu czy chmura obliczeniowa, firmy mogą cieszyć się przewagą konkurencyjną oraz znacznie większą skutecznością.

Jak widać wdrożenie systemów dedykowanych biznesowi jest często kamieniem milowym, który decyduje o rynkowym „być albo nie być” przedsiębiorstwa. Co ważne, nowe technologie to prawdziwa zmiana w sposobie zarządzania. Jak twierdzi Carsten Bruhn, wiceprezes w Ricoh Europe PLC. – Nowe technologie same w sobie nie pomogą firmom w nadążaniu za zmianami niezbędnymi do przetrwania i rozwoju. Za technologią kryją się procesy biznesowe – należy zrobić ich przegląd i zoptymalizować w celu dodania prawdziwej wartości biznesowej. Najważniejszym elementem tej zmiany jest dostęp pracowników do informacji, poprawa współpracy i zachęta do dzielenia się wiedzą – dodaje.

Multimedia w biznesie

Coraz więcej firm stawia na technologie, w tym na multimedia. Digital Signage można spotkać w hotelach, restauracjach oraz sklepach. Technologia Digital Signage to nic innego, jak system komunikacji, który oparty jest między innymi o ekrany LED, monitory reklamowe czy ekrany interaktywne. Technologia ta sprawdza się wszędzie tam, gdzie liczy się czas. Systemy dostarczają informacje dynamicznie i co najważniejsze na bieżąco.

– Dużym atutem technologii Digital Signage jest z pewnością możliwość zdalnego zarządzania urządzeniami. Dzięki temu pracownicy z dowolnego miejsca mogą zaplanować wszystkie treści, które mają się wyświetlać na monitorach. Ta technologia bardzo dobrze sprawdza się przy wszystkich materiałach promocyjnych, które można na bieżąco pokazać klientom – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

Czas na video konferencje

Czasy spotkań biznesowych w restauracjach powoli odchodzą już do lamusa. Teraz coraz więcej firm działa w skali bardziej globalnej i przez to takie zebrania nie mogą mieć miejsca. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na wideokonferencje. To szybka i efektywna alternatywa dla tradycyjnych spotkań biznesowych. Podczas takiego „on linowego spotkania” można ustalić większość szczegółów.

Coraz więcej firm stawia również na taki kontakt na linii przedsiębiorstwo - klient, wdrażając takie narzędzia, jak live chaty z pracownikami, za pomocą których klienci mogą dowiadywać się więcej na temat konkretnych produktów bądź usług.

Teraz liczy się mobile

Według raportu „Global Mobile Data Traffic Forecast” przygotowanego przez firmę Cisco, smartfony w 2014 roku, wygenerowały 30 razy więcej ruch niż cały Internet w roku 2000. Te liczby pokazują prawdziwą siłę mobile. Zaobserwowali to również przedsiębiorcy. Jak pokazuje raport Tax Care, aż 96% z nich twierdzi, że technologie i rozwiązania mobilne pomagają w prowadzeniu firmy. Według nich to właśnie mobile wpłynie na przyszłość biznesu.

Technologie mobilne stanowią dziś ogromną bazę narzędzi dla biznesu, ale ciągle nie są one jeszcze w pełni wykorzystywane. Może być to spowodowane brakiem dostatecznej wiedzy, obawą przed zagrożonym bezpieczeństwem danych, czy po prostu brakiem odpowiednich urządzeń. Możemy jednak zaobserwować duży wzrost zainteresowania rozwiązaniami mobilnymi. Coraz więcej przedsiębiorców szuka tych narzędzi i sukcesywnie wdraża je w biznesie.

Nowy wymiar komunikacji

Dane dostępne z każdego miejsca na ziemi, wszystkie raporty zebrane w systemie, czy kontrola personelu, to tylko niektóre z funkcjonalności, które posiadają technologie w chmurze. Rozwiązanie te coraz częściej wspierają prowadzenie szeroko pojętego biznesu. Według cytowanego już raportu Tax Care, tym co zachęca niemal 43% przedsiębiorców do wdrożenia technologii w chmurze jest możliwość pracy 24h. Co trzeci przedsiębiorca dzięki systemom może oszczędzić czas, 18% wybiera rozwiązania w chmurze ze względu na znaczne uproszczenie procesów i zadań, zaś dla 7% badanych duże znaczenie ma bezpieczeństwo.

Rozwiązania w chmurze to również wiele możliwości komunikacji między całym zespołem. Jak wynika z raportu firmy Tax Care, aż 16% badanych wybrałoby chmurę ze względu na przechowywanie w niej dokumentów i możliwość dzielenia się nimi. Dzięki temu z dowolnego miejsca na świecie można przesłać najważniejsze raporty, faktury czy zamówienia do działu sprzedaży, czy księgowości. To duże ułatwienie zarówno dla całego personelu, jak i dla osób zarządzających.

POS, czyli Point of sale od kuchni

Systemy POS to kolejny element, który sprawia, że biznes wkracza na nową technologiczną ścieżkę. Technologie sprzedaży dostępne na rynku sprawiają, ze przedsiębiorstwa działają bardziej elastycznie, zarówno pod względem zarządzania, jak i obsługi klientów. – Obecne biznesy charakteryzuje jedna wspólna cecha - zmiany. Dlatego tak ważne jest wdrażanie w firmach systemów POS. Pomagają one w codziennej pracy, ułatwiają komunikację, czy chociażby generują raporty – dodaje Rafał Marek

Na pierwszy rzut oka można nie docenić ich wagi, jednak już po pierwszym dniu pracy z nimi każdy przekona się jak wartościowe to narzędzia. 

Komentarze (0)