MediaMon – Monitoring Mediów prezentowany na Microsoft Technology Summit

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Na polski rynek monitoringu mediów wkraczają najnowsze technologie. Na zakończonej właśnie konferencji Microsoft Technology Summit-MTS, firma Cognitum zaprezentowała narzędzie do monitorowania mediów Internetowych Online – MediaMon.

Na polski rynek monitoringu mediów wkraczają najnowsze technologie. Na zakończonej właśnie konferencji Microsoft Technology Summit-MTS, firma Cognitum zaprezentowała narzędzie do monitorowania mediów Internetowych Online – MediaMon.  Narzędzie w całości zbudowane jest w chmurze Windows Azure.


W dniach 18-19 października w Warszawie w Hali Expo miała miejsce największa konferencja technologiczna w Polsce – Microsoft Technology Summit.  Co roku uczestniczy w niej kilka tysięcy osób związanych z branżą IT. Pośród licznych prelegentów konferencji, prezentujących najnowsze rozwiązania  technologiczne Microsoft, znalazła się również Firma Cognitum ze swoim projektem MediaMon – Monitoring Mediów Internetowych Online. System prezentowany był jako przykład udanego wdrożenia narzędzia opartego na chmurze Windows Azure- wysoko skalowalnej platformie przetwarzania i składowania danych.

Narzędzie już wcześniej zyskało uznanie ekspertów Microsoft. W  maju 2011 projekt zajął trzecie miejsce w konkursie „Twoja Firma, Twoja szansa na sukces” za innowacyjność rozwiązania i wykorzystanie najnowszych osiągnięć lingwistyki komputerowej oraz reprezentacji i przetwarzania wiedzy. MediaMon pokonał wówczas 146 rozwiązań z różnych dziedzin.

System monitoruje w trybie ciągłym kilkaset tyś. źródeł treści w Internecie m.in. klasyczne portale informacyjne, fora, blogi i portale społecznościowe.  Przeszukiwanie odbywa się na  podstawie zdefiniowanych profili i wprowadzonych przez użytkownika słów kluczowych, możliwe jest również uwzględnienie form fleksyjnych języka polskiego.  Za pomocą narzędzia możliwe jest też analizowanie treści publikacji oraz generowanie statystyk, dotyczące źródeł i ilości znalezionych informacji. Możliwe jest też porównywanie danych statystycznych dotyczących różnych profili.

Monitorowanie Internetu to duże wyzwanie z kilku powodów. Po pierwsze rozmiar i dynamika tego medium wymaga ogromnej mocy obliczeniowej po stronie dostawcy monitoringu. Chcąc dostarczać naszym klientom wyniki w czasie rzeczywistym potrzebowaliśmy efektywnej i naprawdę skalowalnej platformy – potrzeby te zaspokoiła technologia  Windows Azure. Drugi problem to ogromna różnorodność źródeł informacji – wyłuskanie tych najbardziej wartościowych nawet dla człowieka często jest  trudne. Niewiele łatwiej ma komputer. My postawiliśmy na jakość naszych wyników. Dzięki najnowszym technologiom Microsoft oraz rezultatom badań z dziedziny text-minigu i przetwarzania w chmurze zbudowaliśmy system, który automatycznie i na bieżąco przegląda niemalże cały polski Internet- a dodatkowo robi to precyzyjnie. Nie musimy zatrudniać armii ludzi do weryfikacji danych – stąd tak przystępne ceny naszych abonamentów. Klient płaci za to, czego naprawdę potrzebujemówi Paweł Zarzycki, CEO Cognitum.

źródło: informacja prasowa