W połowie października ruszyła nowatorska platforma afiliacyjna o nazwie Buily (czyt. bajli). Nowa platforma kieruje swoją ofertę do sklepów internetowych oraz portali tematycznych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny


W efekcie działania systemu Buily, użytkownicy odwiedzający partnerskie serwisy tematyczne mają możliwość bezpośredniego przejścia z tych serwisów do sklepu internetowego oferującego produkt, który jest kontekstowo dopasowany do treści odwiedzanego  serwisu. Generowanie reklam odbywa się automatycznie i nie wymaga żadnego nakładu pracy zarówno ze strony partnerskiego serwisu jak ze strony reklamującego się sklepu. W wielkim uproszczeniu można porównać działanie systemu do działania Google Adwords z tą różnicą, że w reklamach wyświetlane są informacje o produkcie, takie jak jego zdjęcie czy opis oraz aktualna cena, a informacje te są automatycznie zaciągane z oprogramowania sklepu.

- W internecie można znaleźć wiele wartościowych serwisów tematycznych, które posiadają potencjał do promowania produktów oferowanych przez sklepy internetowe - twierdzi Piotr Jarosz, Prezes Zarządu. - Problem w tym, by umiejętnie skojarzyć obie strony i wśród milionów produktów, w pełni automatycznie dobrać te, które najlepiej pasują do potrzeb użytkowników.

Biorąc pod uwagę konkurencję panującą na rynku sieci afiliacyjnych, twórcy nowej usługi postawili przed sobą nie lada wyzwanie.

- Zainteresowanie ze strony reklamodawców przekroczyło nasze oczekiwania, bo już w pierwszym tygodniu od uruchomienia platformy zarejestrowało się ponad 100 sklepów internetowych ­- informuje Piotr Jarosz. - Świadczy to o tym, że wielu sprzedawców zna zalety pozyskiwania klientów na partnerskich portalach i doceniło przewagę Buily w tym zakresie.

Podobnie jak w Google Adwords, ale odmiennie niż w pozostałych sieciach afiliacyjnych, rozliczenia za reklamę w Buily są realizowane w modelu Pay Per Click (PPC), czyli za przekierowania.

W Buily sklepy internetowe mają możliwość śledzenia liczby zamówień generowanych przez każdego z wydawców i w razie potrzeby mogą dowolnego z nich wykluczyć ze współpracy.  - W mojej opinii model PPC jest najsprawiedliwszy, gdyż każda strona odpowiada za swoją część zadań, a dzięki transparentności rozliczeń można pozyskać do współpracy najbardziej wartościowych wydawców,  z korzyścią dla sklepów – podkreśla Piotr Jarosz.

Nie każdy serwis może być wydawcą w sieci Buily Product Ads. -  Wszyscy kandydaci na wydawcę są przez nas gruntownie weryfikowani – zapewnia Piotr Jarosz. – Sprawdzamy nie tylko treść serwisu i jego merytoryczną przydatność, ale także to, kto za niego odpowiada oraz  czy przestrzega przepisów prawa oraz norm społecznych.

Jednym z miejsc, gdzie można już podpatrzeć, jak działa platforma Buily.pl, jest wyszukiwarka produktów Kangoo.pl, w której jest promowana część z reklamujących się sklepów. Więcej informacji o nowej usłudze można znaleźć na stronie http://buily.pl

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)