Dokładnie 23 lata temu, 5 lipca 1994 roku, Jeff Bezos założył internetową księgarnię o nazwie Cadabra. Nazwa okazała się pechowa, gdyż klienci wymawiali ją “cadaver”, co znaczy trup.

Od 1995 roku księgarnia nosi nazwę Amazon i stała się największą internetową platformą sprzedaży książek, ale też gigantycznym, jeśli nie największym na świecie, sklepem internetowym oferującym elektronikę, ubrania, meble, kosmetyki, zabawki, elementy wyposażenia wnętrz i produkty z setek innych kategorii.

Obecnie Amazon dociera ze swoją ofertą do 300 milionów potencjalnych klientów i osiąga roczne przychody na poziomie 136 miliardów dolarów netto. Pomimo statusu lidera, Amazon nie zwalnia tempa rozwijając własne technologie, dokonując nowych akwizycji i wypuszczając na rynek własne, autorskie produkty (Amazon Echo, Kindle, Kindle Fire).

Firma z Seattle od niedawna silnie stawia też na multimedia. Uruchomiła serwis muzyczny Prime Music, odpowiedź na Spotify czy Apple Music. Niczym Netflix, Amazon planuje też produkować własne treści telewizyjne na co przeznaczy 100 milionów dolarów. Lista nowych inicjatyw Amazona jest długa i pojemna co wróży ciekawą przyszłość firmy na kolejne lata. 

Poznaj najważniejsze fakty z historii giganta ze Seattle.

POBIERZ INFOGRAFIKĘ w dobrej jakości.

Komentarze (0)