Abonenci DIALOGu jako pierwsi w Polsce mogą robić zakupy na ekranie swoich telewizorów. Do złożenia zamówienia wystarczy zwykły telewizyjny pilot. Sklep TV to nowa funkcjonalność telewizji cyfrowej operatora, dostępna dla klientów bez żadnych dodatkowych opłat czy aktywacji. Dziś w ten sposób kupić można dania z dostawą do domu, ale DIALOG zapowiada rozszerzenie oferty o kolejne kategorie produktów.


Zdalne zakupy, przez telefon czy internet, cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Z jednej strony pękają bariery psychologiczne, a z drugiej – tempo życia i brak czasu zmuszają nas do poszukiwania kolejnych ułatwień. W DIALOGu postawiliśmy sobie pytanie – dlaczego nie pójść jeszcze dalej i nie wykreować nowej formy interaktywnej komunikacji pomiędzy klientem a dostawcą, np. za pomocą pilota? – wyjaśnia genezę usługi Sklep TV Robert Banasiak, wiceprezes Zarządu DIALOGu. – W ten sposób, począwszy od pionierskiego pomysłu, po raz kolejny wprowadzamy na polski rynek innowacyjną usługę, która – mam nadzieję – spotka się z uznaniem naszych klientów – podkreśla.

Jak to działa?
Korzystanie z usługi jest bardzo proste i intuicyjnie – ekran telewizora przypomina bowiem witryny restauracji czy sklepów internetowych. Oznacza to, że klient wprowadza pilotem wybrane produkty do tzw. „koszyka”, gdzie ma możliwość weryfikacji i edycji swojego zamówienia. Informacja o przyjęciu zamówienia, statusie jego realizacji czy historia wcześniejszych zamówień także jest wyświetlana na ekranie telewizora.

Do złożenia zamówienia wystarczy jedynie pilot od telewizora i autoryzacja PINem, tym samym, który jest wykorzystywany np. w wypożyczalni filmów na życzenie (VoD). Płatność za zamówione dania uiszcza się przy odbiorze, bezpośrednio u dostawcy. Natomiast za korzystanie ze Sklepu TV klienci nie ponoszą żadnych dodatkowych opłat. Usługa uruchamia się automatycznie u każdego użytkownika telewizji DIALOGu, natychmiast po akceptacji regulaminu.

Pizza na dobry początek
W Sklepie TV DIALOGu klienci mogą wybierać z oferty lokalnych restauracji. Produkty są posegregowane w kilku kategoriach. Przewaga zamawiania w ten sposób polega na tym, że dania widoczne na ekranie telewizora na pewno będą dostępne w danej lokalizacji.

Nie musimy wprowadzać ulicy, kodu pocztowego czy danych kontaktowych, co jest niezbędne w przypadku poszukiwań w internecie. Nie musimy też dzwonić, sprawdzać czy ustalać cenę. Tu, za pomocą pilota, wybieramy dania, na które akurat mamy ochotę i możemy być pewni, że będą one dostarczone wprost do naszego domu – tłumaczy Sławomir Pluta z Departamentu Marketingu i Rozwoju Produktów DIALOGu.

Partnerem DIALOGu w obsłudze Sklepu TV jest PizzaPortal.pl, który integruje na swojej platformie ok. 1000 restauracji w całej Polsce. – Razem z DIALOGiem otwieramy całkiem nowe dla Polaków możliwości zamawiania jedzenia. Już nie tylko przez komputer i telefon, ale także przez telewizor – podkreśla Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl. –  Bardzo nas to cieszy! Jesteśmy dumni, ale nie usatysfakcjonowani! Przed nami jeszcze bardzo dużo pracy i projektów do realizacji – dodaje.

Oferta restauracyjna to pierwsza odsłona w Sklepie TV DIALOGu. Operator zapowiada rozszerzenie usługi o kolejne kategorie produktów.

Sklep TV jest usługą zrealizowaną w ramach projektu „Wdrożenie innowacyjnych usług w oparciu o sieć dostępową w technologii pasywnej sieci optycznej PON”, na który Telefonii DIALOG przyznano dofinansowanie w ramach unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 4.4.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)