... ... ...

Billin – czyli pierwszy polski system rozliczeń usług abonamentowych dla MSP

Dodane

15-11-2011

Lech Romański

Sprzedaż usług i treści w Internecie rozliczanych w abonamencie to nie tylko stabilność przychodów ale również szereg wyzwań. Ich specyfikę od podszewki znają twórcy Billin – platformy wspomagającej rozliczenia usług ciągłych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny


Co zrobić by zwiększyć ilość abonentów i poprawić regularność wpłat? Jak zautomatyzować rozliczenia, aby koszty utrzymania pojedynczego abonenta były najniższe? Jak zorganizować sprzedaż, aby wraz ze wzrostem ilości abonentów i rozbudową oferty nadal kontrolować cash flow, sprzedaż i relacje z klientami? Na te pytania odpowiadają założyciele Billin - pierwszego w Polsce systemu do rozliczania usług abonamentowych dla sektora MSP.

Billin został stworzony z myślą o małych i średnich firmach, które udostępniają usługi lub treści internetowe po opłaceniu przez klientów abonamentu. System rozwiązuje m.in. problemy z księgowaniem wpłat, kontrolą faktur, zaległości, rozliczaniem ofert i promocji. Obsługa ręczna tych procesów jest czasochłonna, zwłaszcza przy zwiększającej się liczbie abonamentów i ciągłym rozbudowywaniu oferty. System dodatkowo automatyczne powiadamia o nowych fakturach, zaległościach, definiuje cenniki. Billin tworzy także raporty sprzedażowe i analizy, które skupiają informacje o tym, które produkty czy rozwiązania i usługi sprzedają się lepiej, a które gorzej - ułatwia podjęcie decyzji w którym kierunku warto rozwijać biznes.

- Uświadomiliśmy sobie, że w Polsce nie ma gotowych rozwiązań, które pomagałyby firmom z sektora MSP w prowadzeniu rozliczeń usług abonamentowych. Mam na myśli sprzedaż w modelu abonamentowym, automatyczne rozliczanie klientów, łatwe wprowadzanie nowych cenników i promocji, gromadzenie informacji o preferencjach klientów i komunikowanie się z nimi. Wiemy, że firmy zmuszone są budować rozwiązania wspierające ich działania biznesowe we własnym zakresie - mówi Tomasz Krzywania, współtwórca Billin.

Wieloletnie doświadczenia założycieli Billin zdobyte na rynku telekomunikacyjnym wskazują, że także w małych i średnich przedsiębiorstwach proces rozliczeń abonamentowych jest skomplikowany, długotrwały i kosztowny. - Wyzwania i problemy wynikają głównie ze złożoności naliczania abonamentów, która jest wielokrotnie większa niż w sprzedaży jednorazowej. Gdyby poszukać tutaj analogii, to tak jakby każdy sklep internetowy budował swoją autorską platformę sklepowo-magazynową od zera. Każdy przyzna, że byłoby to nieopłacalne i bezsensowne. Postanowiliśmy zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia kompletnego systemu rozliczeniowego dla firm internetowych sprzedających w abonamencie. Tak powstał Billin, dzięki któremu nasi klienci mogą rozwijać swój biznes nie tracąc czasu i pieniędzy na wyważanie otwartych drzwi – dodaje Sławomir Żak, współwłaściciel Billin.

System dostępny jest w modelu SaaS przez przeglądarkę www i API. Na początku listopada Billin udostępnił swoje rozwiązanie w wersji demonstracyjnej, dzięki czemu użytkownicy mogą zapoznać się funkcjonalnością i interfejsem. Wszystkie firmy sprzedające w modelu abonamentowym (sprzedaż ciągła), a zwłaszcza firmy sprzedające usługi w chmurze, są zaproszone do testowania systemu. Uczestnicy testów otrzymają preferencyjne warunki przy zakupie usługi w podziękowaniu za pomoc w doskonaleniu produktu i sugestie co do kierunku jego rozwoju.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)