W grudniu 2011 na Allegro sprzedano ponad 15 tysięcy nowych notebooków o łącznej wartości 31,8 mln złotych. Największy udział w rynku zdobyły urządzenia firmy Asus. Allegrowicze najczęściej wybierali laptopy z ekranem 15", procesorami Intel, pamięcią 4 GB RAM oraz systemem Windows 7.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Serwis TradeWatch.pl, zajmujący się monitoringiem sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro, przygotował raport dotyczący sprzedaży laptopów w miesiącu grudniu ubiegłego roku.



Trend sprzedaży w czasie

Od początku grudnia, z uwagi na okres przedświąteczny, obroty w kategorii Laptopy systematycznie rosły. Największą aktywność Kupujących zaobserwowano 19. grudnia, kiedy to sprzedano 962 laptopy za łączną kwotę 2,1 mln zł.

Struktura sprzedaży
Niekwestionowanym liderem była firma Asus z ponad 28% udziałem w rynku. Drugie miejsce zajął Dell z wynikiem niecałych 15%. 10-procentowy próg przekroczyli także Hp/Compaq i IBM/Lenovo.

Parametry techniczne

1. Wielkość ekranu
Polacy coraz chętniej wybierają laptopy z dużym ekranem. Co prawda, 15-calowe matryce wciąż są liderem rynku (65%), ale na drugim miejscu plasują się coraz popularniejsze 17-stki (19%). Mniejsze, 14-calowe ekrany wybiera jedynie 4% Klientów.

2. Procesor
Rynek laptopów jest zdominowany przez procesory Intela. Największym zainteresowaniem cieszą się modele i3 oraz i5 – z udziałem odpowiednio 24% i 22%. Na trzecim miejscu znajduje się najwyższy model, Core i7, z wynikiem 10%. Dla porównania, na procesor Pentium Dual-Core zdecydowało się zaledwie 5% Kupujących.

3. Pamięć RAM
Allegrowicze najchętniej kupują notebooki z pamięcią RAM 4 GB – w grudniu 2011 rozmiar ten wybrało aż 37% Klientów. Bardzo popularne są również urządzenia z pamięcią 8 GB, które stanowią ok. 25% rynku. Rozmiary 6 GB i 3 GB wybierane są rzadziej.

System operacyjny

Systemy operacyjne to także melodia jednego producenta - firmy MicroSoft. Prawie 62% Kupujących postawiło na popularną „siódemkę”. Zaskoczeniem jest natomiast słaba pozycja Visty (ok. 1%), którą nieznacznie wyprzedził nawet Windows XP. Ponad 27% laptopów sprzedano bez żadnego systemu operacyjnego.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)