Rabatkowo.pl, porównywarka oferty zakupów grupowych, udostępnia aplikację mobilną dedykowaną platformie Android. Jest to już druga platforma, po iOS (iPhone), na której można przeglądać oferty z serwisów zakupów grupowych. Obecnie w aplikacji można przeglądać oferty z serwisów: Groupon, Gruper, FastDeal, HappyDay, MyDeal oraz Citeam. Rabatkowo jest, jak na razie, jedynym serwisem agregującym oferty z zakupów grupowych, który udostępnił aplikacje natywne na najpopularniejsze platformy (iPhone, Android).

Kto jest mobilny?
Wśród serwisów zakupów grupowych tylko nieliczni zdecydowali się wydać dedykowane aplikacje prezentujące ich oferty. Oczywiście przeważają największe serwisy – Groupon (iPhone, Android), Gruper (iPhone, Android), HappyDay (iPhone, Android) oraz Citeam (obecnie tylko Android).  A trzeba przypomnieć, że jest ponad 40 serwisów zakupów grupowych aktywnie działających w Polsce. Mimo tego, można powiedzieć, że jest lepiej niż przed paroma miesiącami, gdy tylko Groupon dysponował mobilną aplikacją dedykowaną na platformę iPhone. Być może za przykładem rodzimych serwisów pójdą inne jak FastDeal, MyDeal, Cuppon? Zobaczymy.

Być może za brakiem dedykowanych aplikacji idzie przeświadczenie, że więcej klientów przegląda oferty korzystając z mobilnej wersji strony. Postanowiliśmy przyjrzeć się tym stronom.

Jak wyglądają serwisy zakupów grupowych w mobilnej wersji?
Niestety nie najlepiej. A nawet można zaryzykować stwierdzenie, że jest gorzej niż z dedykowanymi aplikacjami. Praktycznie brak jest serwisu, który pozwala przeglądać swoje oferty w wersji dostosowanej do przeglądarek mobilnych. Jednym wyjątkiem jest serwis DealLX, który taką wersję strony posiada. Co więcej, nawet serwisy dysponujące aplikacją dedykowaną na określoną platformę, nie udostępniają wersji mobilnej swojej strony. Jest to o tyle zastanawiające, że przecież w aplikacjach tych można dokonywać zakupu kuponu – a zakup ten jest realizowany poprzez przekierowanie na… niedostosowaną stronę serwisu! Na pewno nie pomaga to w sprzedaży kuponów.

Od AngryBirds do AngryGroupon?
Udział smartfonów w rynku telefonów komórkowych w Polsce dynamicznie rośnie i już wiadomo, że nie jest to jedynie „ciekawostka”, tak jak parę lat temu było z palmtopami (ktoś je jeszcze pamięta?). Badania na zachodnich rynkach potwierdzają, że ludzie są zainteresowani dokonywaniem zakupów za pomocą swoich telefonów. A właśnie zakupy grupowe, kupony i rabaty wydają się być idealnym produktem dedykowanym mobilnym zakupom. W końcu, gdy już skończymy wszystkie poziomy w AngryBirds, moglibyśmy skorzystać z oferty np. restauracji gdzieś w pobliżu, nieprawdaż?

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)